خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش جلایی‌پور به «دروغ شاخدار مهدی خزعلی»

«هیچ نقشی در هیچ خشونتی علیه شهروندان کرد نداشته‌ام»

«حمیدرضا جلایی پور» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی با عنوان «تکذیبیه‌ی مجدد اتهامات مطلقا بی‌اساس و دروغ محض مهدی خزعلی» در واکنش به ادعای این آقازاده اصولگرا نوشت: «هیچ نقشی در هیچ خشونتی علیه شهروندان کرد نداشته‌ام».

به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت تلگرامی آقای جلایی پور در پی می‌آید:

اخیرا در مستند پردروغ «هزارتوی سپاه» که از شبکه‌ی غیرحرفه‌ای «ایران فردا» منتشر شده است، مجددا اتهامات مطلقا بی‌اساس و دروغی که بارها تکذیب کرده‌ام و هیچ شاهد و سند معتبری به سودش وجود ندارد و ادله و شواهد معتبر پرشمار بر ضدش وجود دارد به من نسبت داده شده است. متاسفانه پاره‌ای از رسانه‌های حامی براندازی و اصلاحات‌ستیزِ خارج از ایران در ادامه‌ی تز «براندازی دومرحله‌ای» (این‌که تصور می‌کنند برای براندازی نظام سیاسی ایران نخست باید اصلاح‌طلبان را برانداخت)، به ترور شخصیتی اصلاح‌طلبان روی آورده‌اند و در این مسیر از نشر دروغ و افترای محض ابایی ندارند.

همان‌طور که بارها در کتاب‌ها و مصاحبه‌هایم تاکید کرده‌ام، کشتار ناگوار قارنا اساسا قبل از مسوولیت من در نقده صورت گرفته بود و نه‌تنها هیچ نقشی در آن نداشتم، اساسا برای پیشگیری از مصائب مشابه و بسط امنیت و آشتی و نظم و رفاه ساکنان کرد و ترک نقده، آن‌هم در شرایطی که چنین مسوولیت پرخطری در آن منطقه‌ی ناامن داوطلبی نداشت، مسوولیت در این شهر را پذیرفتم و خوشبختانه در این مسیر هم کم‌توفیق نبودم.

افزون بر این، نه تنها هیچ نقشی در محاکمه و اعدام ۵۹ مهابادی در تبریز در سال ۶۲ توسط تندروها نداشته‌ام، بلکه از همان موقع با خشونت متقابل و این نوع برخوردهای تندروها در دستگاه قضایی بدون طی روند دادرسی عادلانه (صرف نظر از اتهام‌شان) انتقاد و اعتراض داشته‌ام، گزارشی تفصیلی علیه این اتفاق ناگوار برای میرحسین موسوی ارسال کردم، در طول دوران خدمت در کردستان هیچ سمت قضایی نداشته‌ام و در هیچ خشونتی علیه هیچ شهروندِ کرد دخالتی نداشته‌ام، به خدماتم به مردم کردستان در طول دوران خدمت در کردستان و تلاش برای حفظ امنیت جان و مال هم‌وطنان کرد و بهبود شرایط زندگی مردم و برگزاری انتخابات در کردستان و دفاع از حقوق شهروندان کرد در اوج جنگ و ناامنی و شرایط فوق‌العاده دشوار، حتی از تاسیس روزنامه‌‌ی جامعه‌ و فعالیت‌هایم در احزاب اصلاح‌طلب مفتخرترم.

یکی از مصاحبه‌هایی که در این زمینه انجام داده بودم [را می‌توانید در کانال بخوانید]. در کتاب فراز و فرود جنبش کردی نیز به دقت و تفصیل به این موضوعات پرداخته‌ام.

در بخش دیگری از این مستند تبلیغاتیِ پردروغ، سخنانی از مهدی خزعلی آمده است که پیش از این هم تکذیب کرده بودم. در این نقل قول مهدی خزعلی دروغ شاخدار بزرگی می‌گوید: این‌که در دوره‌ی جنگ که معاون سیاسی استاندار کردستان بودم در یک مورد دستور زدن تیر به سرنشنیان زن کرد یک تراکتور را داده‌ام. این ادعا دروغی محض و از اساس تخیلی است و اتهامی مطلقا بی‌اساس و ناروا. نقل چنین اتهام تند ساختگی‌ای صرفا از کسی برمی‌آید که پروای وثاقت و اعتبار نسبتی که می‌دهد را ندارد. حق شکایت من از مهدی خزعلی برای نشر این دروغ آشکار محفوظ است.

متاسفانه در پروپاگاندای سیاسی، به ویژه در فضایی که فقر رسانه‌های معتبر و حرفه‌ای داریم، گاهی ۱۸۰ درجه قلب واقعیت و سیاه نمایاندن ماست و شب نمایاندن روز هم ممکن شده است. از جناب خزعلی و تلویزیونِ اصلاحات‌ستیزِ «ایران فردا» انتظار نشر و پروای حقیقت ندارم، اما از شهروندان مسوول انتظار می‌رود پیش از نقل و نشر اخبار و ادعاها، برای سنجش اعتبار و وثاقت آن تلاش بیشتری کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. به نظرم آقای جلایی پور نباید به هیچ وجه ضعف نفس از خود نشان دهد برخوردشدید با تجزیه طلبان بی وطن وظیفه هر انسان وطن دوست است اگر آقای جلایی پور چنین کرده باید به وی مدال هم داد .

  2. تمام انقلابیون بنا به احساسات اون دوره دست به اعمالی زدند که طبیعی بود . هم اقای خزعلی هم شما تقصیر ندارید چون شاید انقلابهای دیگر هم چنین اقداماتی کردند ولی ما خیلی احساسات مردمی و دینی و غیرتی بودیم و شاید توقعاتمان از همه انقلابها بیشتر بود بنابرین دنبال پاک کردن صورت کارها ی گذشته نباشید همچنانکه مخالفین هم جنایتهایی کردند و حالا صورت حق بجانب گرفته اند عده ای هم که کنار کشیده بودند الان هم وارد مسایل نمیشن من چقدر با حرفهای امام گریه میکردم و اگر میگفتند برو خبرش را بیار سرش را تقدیم میکردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا