خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تفسیر عجیب وزیر رئیسی از سخنان رهبری

رهبری انقلاب برای نخستین بار از واژه‌هایی همچون حماسه برای توصیف انتخابات ۱۱ اسفند استفاده نکردند اما وزیر کشور در نامه‌ای با اشاره به سخنان آیت الله خامنه‌ای مدعی شد که تلاش‌ها برای برای برگزاری باشکوه انتخابات مورد رضایت رهبری قرار گرفت.

به گزارش انصاف نیوز، انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در فضای سردی برگزار شد که نتیجه‌ی آن کمترین مشارکت تاریخ جمهوری اسلامی ایران شد. برخی بر این باور هستند که عملکرد دولت سیزدهم یکی از دلایل کاهش مشارکت به ۴۱ درصد واجدان شرایط رای دادن بوده است.

بر خلاف دوره‌های پیشین انتخابات این بار رهبری میزان مشارکت در انتخابات را با واژه‌هایی همچون حماسه توصیف نکردند و صرفا شرکت در این انتخابات را نوعی مجاهده نامیدند.

آیت الله خامنه‌ای در سخنرانی ابتدای سال نیز برگزاری انتخابات در فضای امن را یادآور شده و از اهمیت چنین شرایطی سخن گفتند. و در این سخنرانی هم حرف دیگری از انتخاباتی که کمتر از یک ماه پیش برگزار شده بود نزدند.

با این وجود سردار وحیدی، وزیر کشور دولت سیزدهم در نامه‌ای خطاب به رهبری مدعی شد که وزارت کشور و دیگر نهادها برای هر چهار راهبرد انتخاباتی رهبری تمام ظرفیت خود را به کار گرفتند و این تلاش‌ها مورد رضایت ایشان واقع شده است.

چهار راهبرد رهبری برای انتخابات ۱۱ اسفند رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت بود که بسیاری بر این باور هستند که دست‌کم دو مولفه‌ی رقابت و مشارکت محقق نشده است و بر همین اساس مشخص نیست که وزیر کشور دولت رئیسی چگونه مدعی رضایت رهبری از تلاش‌ها برای تحقق راهبردهای انتخاباتی شده است؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا