خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«کی‌روش ثبات فکری ندارد»

یک کارشناس فوتبال معتقد است که جامعه‌ رسانه‌ای و فوتبال حق دارند فهرست تیم‌ملی را نقد کنند اما در نهایت حق کی‌روش به عنوان سرمربی است که بازیکنان مدنظرش را انتخاب کند.

به گزارش ایسنا، پس از اعلام فهرست جدید تیم‌ملی برای برگزاری نخستین اردوی آماده‌سازی در راه جام‌ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات، انتقاداتی نسبت به این فهرست شد. امیر حاج‌رضایی، کارشناس فوتبال ایران معتقد است که با توجه به فاصله کم بین جام‌جهانی و جام‌ملت‌های آسیا تغییرات کم در فهرست تیم‌ملی امری منطقی به نظر می‌رسد.

* انتخاب بازیکنان حق بدون چانه‌زنی سرمربی است

امیر حاج‌رضایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره فهرست تیم‌ملی فوتبال اظهار کرد: ابتدا باید بگویم که حق مربی است که بازیکنان مدنظرش را اعلام کند و این جزو حقوق بدون چانه‌زنی یک مربی است ولی جامعه رسانه‌ای و فوتبال حق دارد که این فهرست را نقد کند.

* منطقی بود که سردار حداقل یک اردو دعوت نمی‌شد

او با بیان این که می‌توان به فهرست تیم‌ملی فوتبال چند نقد منفی داشت افزود: وریا غفوری دو ماه پیش برای حضور در جام‌جهانی انتخاب نمی‌شود ولی الان انتخاب می‌شود. این یک تناقض است. همچنین سردار آزمون پس از جام‌جهانی از روی جوانی خداحافظی کرد ولی بلافاصله در اولین اردوی تیم‌ملی دوباره توسط کی‌روش دعوت می‌شود. به نظر من منطقی بود که سردار آزمون حداقل برای یک اردو به تیم‌ملی دعوت نمی‌شد و کی‌روش پدرانه با او صحبت می‌کرد تا دیگر از این اتفاقات نیفتد.

* شائبه تاثیر اختلاف کی‌روش و برانکو در لیست تیم‌ملی وجود دارد

این کارشناس فوتبال در ادامه گفت: نقد منفی دیگری که می‌توان به فهرست تیم‌ملی داشت، این است که از تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی هیچ بازیکنی دعوت نشده است. مورد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است که از پرسپولیس تنها یک نفر به تیم‌ملی دعوت شده که این شائبه به وجود می‌آید که اختلاف بین برانکو و کی‌روش در این موضوع تاثیرگذار بوده است. این‌ها نقدهای منفی است که می‌توان به فهرست تیم‌ملی داشت.

* ماچالای زیرخاکی هم از خانزاده راضی نیست!

او در پاسخ به این سوال که با توجه به عملکرد ضعیف خانزاده در الاهلی قطر و انتقاد میلان ماچالا، سرمربی این تیم از عملکرد مدافع ایرانی تیمش، آیا دعوت دوباره از خانزاده که حضور او در تیم‌ملی همیشه با انتقاد همراه بود، درست بوده است یا خیر، بیان کرد: من بازی خانزاده را ندیدم اما او هم در جام‌جهانی ۲۰۱۴ و هم در جام‌جهانی ۲۰۱۸ در تیم‌ملی حضور داشت ولی یک بازی هم برای ایران به میدان نرفت. میلان ماچالا، دیگر به یک مربی زیرخاکی در حوزه خلیج فارس تبدیل شده اما او هم از خانزاده راضی نیست. احتمالا این مدافع ضعیف است که ماچالا درباره او این طور صحبت کرده است.

* دعوت از سهرابیان و محرمی نکته مثبت لیست است

حاج‌رضایی به جنبه‌های مثبت فهرست تیم‌ملی اشاره کرد و توضیح داد: دعوت از آرمین سهرابیان و صادق محرمی به تیم‌ملی که بازیکنان جوان و آینده‌داری هستند جزو نکات مثبت فهرست تیم ملی بود. همچنین با توجه به فاصله کم جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا، اصولی بود که تغییرات در لیست تیم‌ملی کم باشد.

* شخصیت کی‌روش، پارادوکسیکال است

او در ادامه گفت‌وگویش با ایسنا با بیان این که امیدوار است آخرین بار باشد که راجع به کی‌روش صحبت می‌کند اظهار کرد: دیگر علاقه‌ای ندارم راجع به کی‌روش صحبت کنم. او یک شخصیت پارادوکسیکال دارد که این شخصیت در بیانیه‌ها و رفتارهای توهین‌آمیز او مشهود است. کی‌روش یک نوع بی‌ثباتی فکری دارد. ما فهرست تیم ملی را نقد کردیم اما به هر حال انتخاب نهایی حق سرمربی تیم ملی است. با این حال هیچ لیستی نمی‌تواند همه را راضی کند.

* گوهری و نیازمند می‌توانستند دعوت شوند

این کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود در نخستین اردوی آماده‌سازی تیم‌ملی به جای بازیکنانی مانند حسین حسینی، رامین رضاییان و مرتضی پورعلی گنجی که پس از جام‌جهانی در دیداری به میدان نرفتند از بازیکنانی که در لیگ برتر درخشیدند دعوت به عمل می‌آمد تا این بازیکنان هم تجربه حضور در اردوی تیم‌ملی را کسب کنند و هم با انگیزه بیشتری به کارشان ادامه دهند، توضیح داد: احمد گوهری و پیام نیازمند دو دروازه‌بان آینده‌دار فوتبال ایران هستند که می‌توانستند در بین بازیکنان دعوت شده حضور داشته باشند اما فاصله کم بین جام‌جهانی و جام‌ملت‌ها می‌تواند یکی از دلایلی باشد که کی‌روش در فهرستش تغییر زیادی اعمال نکرده است.

* کی‌روش دیگر نمی‌خواهد در جام ملت‌ها ناکام شود

حاج‌رضایی درباره دلیل ریسک نکردن کی‌روش در دعوت از بازیکنان جدید به اردوی تیم ملی گفت: کی‌روش یک بار در جام‌ملت‌های آسیا ناکام بوده و دیگر نمی‌خواهد این ناکامی تکرار شود. موفقیت تیم‌ملی در جام‌ملت‌ها باعث می‌شود که او موضع قوی‌تری پس از این رقابت‌ها برای مذاکرات تمدید قرارداد با فدراسیون فوتبال داشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا