خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رییس جدید نهاد رهبری در دانشگاه‌ها کیست؟

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی با حکم رهبری انقلاب به عنوان رییس جدید نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها منصوب شد.

به گزارش ایسنا، آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی حجت‌الاسلام مصطفی رستمی را به عنوان رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاهها منصوب کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در سال 1351 در روستای پیر شمس الدین اسدآباد به دنیا آمد. وی در سال 1365 وارد حوزه علمیه قم است و در مدرسه امام صادق(ع) نیروگاه (خلخالی سابق) مشغول به تحصیل شد و از محضر اساتیدی همچون حجج‌اسلام حیدرعلی ایوبی، امین دین، مظلومی، موحدی کاشانی، یزدی بهره برد و لمعه را در نزد آل‌غفور و یزدی و اصول معالم و اصول فقه را نزد استاد ایوبی گذراند.

وی از سال 1369 با عزیمت به مدرسه امام محمد باقر(ع) ادامه دروس مقدمات و سطح را نزد آل غفور، مهدوی‌راد، رسائل و مکاسب را نزد حسینی بوشهری، موسوی تهرانی، بیگدلی، عندلیب‌زاده همدانی و کفایه را نزد دوزدوزانی و موسوی تهرانی گذراند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی تحصیلات خارج را از سال 1375 در محضر حضرات آیات سبحانی اصول و شیخ جواد تبریزی فقه و نوری همدانی و فاضل (ارمقاطعی) آغاز کرد.

وی علاوه بر تحصیل، همکاری با پژوهشگاه دفتر مطالعات و تحقیقات مهم اسلامی دفتر تبلیغات را در واحد نمایه‌سازی سپس اصطلاح‌نامه علوم اسلامی در بخش کنترل و نظارت و سپس آموزش و نظارت گروه‌های اصلاح‌نامه اخلاق اسلامی، علوم حدیث و کلام اسلامی را در کارنامه خود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی همکاری با واحد پرسش و پاسخ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری را از سال 1380 در مرکز مشاوره و پاسخ دانشجویی ـ معاونت آموزشی و تبلیغ نهاد قم آغاز کرد.

از دیگر سوابق علمی وی می‌توان به “تحصیل رشته حقوق در دانشگاه مفید از سال 1373 تا 1377″،  “تحصیل کارشناسی حقوق بین‌الملل مفید از سال 1377 تا 1380″، “تدریس در دانشگاه‌ها در دروس معارف از سال 1381 به بعد در دانشگاه‌های آزاد اسلامی اراک ـ دانشگاه اراک ـ بوعلی سینا همدان ـ علوم پزشکی همدان”، “تدریس حقوق (حقوق بین‌الملل عموم ـ خصوصی ـ سازمان‌های بین‌المللی و حقوق فقه) در دانشگاه‌های آزاد اسلامی اراک، پیام نور همدان، امام حسین(ع)” و “اشتغال به خارج اصول نزد استاد عندلیب‌زاده در همدان حوزه علمیه مرحوم آخوند در سال 1385” اشاره کرد.

وی در آبان ماه سال 1395 به جای حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب محمدنژاد به عنوان مسئول جدید دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه شریف منصوب شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی همچنین در مهر 96 به عنوان معاون جدید فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به جای حجت‌الاسلام قریشی معرفی شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا