خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ابتکار: عزم دولت در محیط زیست جدی است

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروز در دولت اراده جمعی برای حل مسائل زیست محیطی وجود دارد و ضمن همراهی وزارتخانه های ذیربط، در برنامه های توسعه کشور ملاحظات زیست محیطی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، ‘معصومه ابتکار’ عصر دوشنبه در نخستین اتاق فکر محیط زیست قم که با حضور نمایندگان دانشگاهیان، حوزویان، فعالان و تشکل های زیست محیطی این استان برگزار شد، افزود: معضلات جدی در مسائل محیط زیست داریم و بی تردید به جهت مسائل فرهنگی مردم اطلاعات کافی در مورد مسائل محیط زیستی ندارند.
وی گفت: مردم نمی دانند که چه حقی از محیط زیست سالم دارند و با مسوولیت های خود و حقوق متقابل خود دراین زمینه آشنایی کافی ندارند.
ابتکار با اشاره به اینکه باید طبیعت را سرمایه بدانیم و به آن توجه ویژه داشته باشیم، اظهار داشت: رفتار مردم ما هیچ تناسبی با آنچه آموزه های دینی در مورد محیط زیست از ما خواسته است ندارد.
وی افزود: باید حوزه های علمیه و دانشگاه ها در عرصه فرهنگ زیست محیطی وارد شوند تا بتوانیم فرهنگ لازم را برای تغییر نگرش، تغییر رفتار فردی و رفتار اجتماعی مردم در قبال محیط زیست شاهد باشیم.
معاون رییس جمهوری بیان داشت: در کشور ما نقش مردم در مسائل زیست محیطی کمرنگ است که خوشبختانه در دولت یازدهم فرصت های خوبی برای حضور نهادهای مدنی مردمی ، انجمن ها و سازمان های مردم نهاد در همه امور فراهم شده است.
وی گفت: سیاست سازمان محیط زیست حمایت از تشکل های مردم نهاد در عرصه محیط زیست است و در همه استان هایی که به آن ها سفر کرده ام گفتمان لازم را با نهادهای مردمی ایجاد نموده ایم.
وی ابراز داشت: دولت تدبیر و امید این رویکرد را دارد که فضای اجتماعی فضای بازی برای طرح مسائل باشد و مردم در چارچوب قانون فعالیت داشته و دیدگاه های خود را مطرح کنند.
ابتکار بیان داشت: زمانی توسعه پایدار محقق خواهد شد که مباحث اجتماعی و اقتصادی را در کنار محیط زیست ببینیم، نگرش یک سویه راه حل مشکلات زیست محیطی نیست و این در حالی است که دولت با شرایط دشوار و با تورم 40 درصد، رشد منفی اقتصادی و بیکاری فزاینده کار را در اختیار گرفته است. 
وی افزود: مشکل اعتیاد و بیکاری مسائل محیط زیست کشور را بیشتر خواهد کرد و اگر اقتصاد می خواهد در کار خود موفق باشد باید ملاحظات محیط زیست را به عنوان محور کار خود ببیند و طراحی های این بخش از ابتدا با نگاه مناسب به فعالیت های زیست محیطی دیده شوند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: شرایطی که در دولت تدبیر و امید با رای و خواست مردم فراهم شد اقتضا می کند که گفتمانهای اجتماعی را پیرامون مسائلی که جامعه را تحت تاثیر قرار داده انجام دهیم و باید گفتمان های موثری میان مردم و مسوولان برگزار شود.
معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور روز دوشنبه وارد قم شد و با برخی مراجع تقلید و علمای قم دیدار و گفت و گو کرد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا