خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«رییس دانشگاه زیر همه‌چی زد»

یک دانشجوی دانشکده‌ی فومن، زیر مجموعه‌ی دانشگاه تهران، درباره‌ی مشکلات این دانشکده گفت: بچه‌هایی که انتخاب رشته می‌کنند برای ثبت نام ورودی به دانشگاه تهران می‌روند و امکانات دانشگاه تهران را می‌بینند که در مقایسه با این دانشکده‌ی کوچک و بدون بودجه، قابل مقایسه نیست.

وی در گفت و گو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: این دانشکده از لحاظ آموزشی خیلی ضعیف است و به علت بودجه‌ی کم، اساتید برجسته از اینجا می‌روند و مشکل بودجه از هر لحاظی در این دانشکده وجود دارد به طوری که حتی برای نماز جماعت هم بوجه‌ای تعلق نمی‌گیرد. به همین دلیل بچه‌ها سه روز اعتراض کردند، روز اول هیچ خبری نشد، روز دوم معاون اجرایی تماسی با دکتر سلطنی، معاون دانشگاه تهران داشت که طی همین تماس، آقای سلطانی به دانشکده آمد و به ما قول داد که در چند روز آینده مشکلاتمان را حل می‌کند ولی در روز سوم رییس دانشگاه زیر همه چی زد و گفت آقای سلطانی گرفتار است و شما اگر می‌خواهید اقدامی برای آمدن ایشان و یا عوض شدن معاونین کنید، خودتان باید اقدام کنید و به ما ربطی ندارد.

این دانشجو افزود: رییس دانشگاه در این اعتراضات، از معاونین خود دفاع کرد و گفت مشکلات در دانشگاه تهران مرکز هم وجود دارد و فقط خواست با این حرف‌ها بچه‌ها را قانع کند ولی قانع نشدند. از این اعتراضات اهدافی داشتیم که اولین هدفمان این بود که تغییری ایجاد شود. دومین هدفمان اعتراض به رفتار توهین‌آمیز معاون اجرایی به دانشجویان بود. بچه‌های با استعداد و خوبی اینجا می‌آیند که به‌خاطر آگاهی کم اینجا را انتخاب می‌کنند. ما به خاطر خیلی از کارهایمان مثل برگه‌ی نظام وظیفه به دانشگاه تهران می‌رویم ولی هیچ‌کسی به‌خاطر کارهای اجرایی و هیچ استادی از دانشگاه تهران به اینجا نمی‌آید و این دانشکده، ارتباطی با دانشگاه تهران ندارد. انتظار داریم که با اطلاع رسانی، اقدامی صورت گیرد.

56798397987895479879871

56798397987895479879872

56798397987895479879873

56798397987895479879874

56798397987895479879875

56798397987895479879876

خبر ارسالی دانشجویان به انصاف نیوز:

در طی مشکلات فراوان اجرایی و آموزشی دانشکده فنی فومن دانشجویان این دانشکده نسبت به شرایط موجود و عدم پاسخگویی مسیولین دست به اعتراض زدند.
رفتار توهین آمیز به برخی دانشجویان و اساتید، عدم رسیدگی به مشکلات زیر ساختی دانشکده، عدم تخصیص بودجه مالی مناسب برای فعالیت تشکل‌ها، نادیده گرفتن تشکل‌های دانشجویی، عدم وجود دغدغه نسبت به فعالیت‌های فرهنگی، موکول کردن فعالیت‌های نامربوط به جلسه شورای فرهنگی، رزومه ضعیف و بی تجربگی در ارائه درس توسط اساتید جدید، عدم استقلال آموزش دانشکده از آموزش پردیس مرکزی، پایین آمدن سطح علمی اساتید و عدم توانایی در جذب از جمله موارد اعتراضی دانشجویان است.

همچنین جمعی از دانشجویان معترض دانشکده فنی فومن در بیانیه‌ای اعلام کردند: برای جلوگیری از سو استفاده‌ی جریانات سیاسی از این تجمع اعلام می‌داریم این تجمع هیچگونه خواسته سیاسی ندارد و فقط برای احقاق حقوق خود و اعتراض به وضع موجود و توهین‌های پی در پی مسوولین به دانشجویان و خدشه دار کردن کرامت جامعه دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی فومن دانشگاه تهران صورت گرفته و تا به دست آوردن حقوق خود دست از اعتراض بر نمی‌داریم.

با توجه به خلف وعده‌های متعدد معاونین دانشکده و عدم رسیدگی از طرف آنها این اعتراضات 3 روز به طول انجامید.

با توجه به اینکه بعد از حضور رییس دانشکده و خلف وعده معاونین نسبت به بررسی این مشکلات توسط مقامات بالادستی از تهران مرکز این اعتراضات به روز سوم کشیده شد و کماکان خبر و قولی از طرف مسوولین دانشکده و مسوولین بالادستی نسبت به حضور و رسیدگی به مشکلات این دانشجویان دریافت نشده است.
روز سوم رییس دانشکده با حضور در جمع دانشجویان توضیحاتی را برای اقناع آن‌ها ارائه کرد و قول پیگیری مطالبات آن را داد که بیشتر جنبه توجیه فعالیت‌های خود و معاونین خود بود.

جمعی از دانشجویان نیز با ارسال پیامی مطالبه خود را برای درخواست حضور مسوولین پردیس دانشکده‌های فنی تهران بیان داشتند.

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه دانشجویان معترض دانشکده فنی فومن دانشگاه تهران

برای سومین بار جمع شده‌ایم تا بار دیگر اعتراض خود را نسبت به وضع اسفبار آموزشی و اجرایی دانشکده فنی فومن ابراز داریم.

کماکان هیچ پاسخ قانع کننده‌ای از جانب مسوولین دانشکده فنی فومن، نسبت به درخواست برای حضور مسوولین پردیس دانشکده‌های فنی تهران، دریافت نکرده‌ایم و تا اعلام قطعی تاریخ حضور و تحقق حقوق مسلم خود دست از اعتراض بر نمی‌داریم.

ان شاالله مسوولین محترم به این خواسته‌ی مشروع رسیدگی کنند و مقام دانشجو را به رسمیت بشناسند.

برای جلوگیری از سو استفاده‌ی جریانات سیاسی اعلام می‌داریم این تجمع هیچگونه هدف سیاسی را دنبال نمی‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. دوستان خوب معترض
    اولا دانشگاه دارای نمازخانه است . دوما برای برگزاری نماز جماعت چه بودجه ای می خواهید ؟ مگر امام علی که در کوفه نماز جماعت برگزار میکرد برای این کار بودجه در نظر گرفته بود؟
    دوما ، استقلال دانشگاه فومن از دانشگاه تهران و مستقل شدن هر قسمت از آن مانند واحد آموزش باعث افت ارزش دانشگاه خواهد شد .
    البته اینکه دانشگاه تهران باید بر همه کار های این دانشکده نظارت کامل داشته و بویژه اساتیدی در حد اساتید خود واحد تهران جذب نماید حق با شماست .
    ولی این را هم بدانید که اساتید ضعیف حتی در دانشگاه های درجه یک کشور هم زیادند . نویسنده این مطالب، در یکی از بهترین دانشگاه های صنعتی کشور درس خوانده و فارغ التحصیل شده است . ولی آنجا هم اساتیدضعیف بسیار بودند و درس را بیشتر خودمان باید می خواندیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا