خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر جان کری درباره‌ی کاندیداتوری برای انتخابات ۲۰۲۰

«جان کری»، وزیر امور خارجه دولت باراک اوباما گفت: “بسیار زیاد” تردید دارد که در سال ۲۰۲۰ برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کاندیدا شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سی‌بی‌اس، جان کری، وزیر امور خارجه دولت باراک اوباما، در حالی این اظهارات را مطرح کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود که “بسیار خوش‌شانس” است که رقیب انتخاباتی او در سال ۲۰۲۰ جان کری خواهد بود.

با این حال جان کری در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس درباره تمایلش برای هرگونه کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ گفت: من بارها و بارها گفته‌ام که کنار گذاشتن چنین احتمالی به صورت کامل خیلی سخت است اما از طرفی خیلی زیاد تردید دارم که بخواهم مجددا در انتخابات کاندیدا شوم.

با این حال کری ادامه داد: من این را می‌گویم که فعلا کسی لازم نیست بر انتخابات ۲۰۲۰ تمرکز کند بلکه آنچه که لازم است تمرکز بر انتخابات (میان‌دوره‌ای کنگره) ۲۰۱۸ است.

کری خاطرنشان کرد: آمریکا نیاز به کسانی دارد که متعهد بوده و یک تفاوت به وجود آورند و در ۲۰۱۸ ما شانسی دوباره را برای اصلاح مسیر در آمریکا داریم.

کری روز یکشنبه نیز در مصاحبه‌ای با سی‌بی‌اس گفته بود که صراحتا کاندیداتوری احتمالی خود را برای انتخابات رد نمی‌کند.

او گفت: صحبت درباره این رقابت انتخاباتی باعث حواس پرتی و اتلاف زمان می‌شود.

بعد از این اظهارات جان کری، ترامپ در توئیتش مدعی شد که اگر جان کری تصمیم به کاندیداتوری در انتخابات و رقابت با او بگیرد، او خیلی خوش شانس خواهد بود.

جان کری که اخیرا کتاب خاطرات جدیدی را نیز منتشر کرد، گفته نمی‌خواهد بگو مگوی توئیتری با دونالد ترامپ پیدا کند.

او اظهار داشت که ترامپ این توئیت‌ها را به عنوان “سلاح حواس پرتی دسته جمعی” استفاده می‌کند و به جای آن با خارج شدن از توافق هسته‌ای برجام “جهان را در خطر سلاح‌های کشتارجمعی بالقوه ایران قرار داده است”.

کری اضافه کرد: تنها فرد فرد شهروندان می‌توانند ما را از آستانه این خطر دور کنند.

او درباره صحبت‌های ترامپ گفت: هیچ چیزی از حرف‌هایی که ترامپ می‌زند را شما نمی‌توانید باور کنید و همیشه می‌دانید که یک انگیزه متفاوت در پشت آنها است.

به گفته کری حزب رئیس‌جمهور آمریکا یعنی حزب جمهوری‌خواه “به شکلی تاسف برانگیز نسبت به بخشی از حقیقت پشت کرده است”.

این وزیر امور خارجه سابق تاکید کرد: حقیقت در یک دموکراسی با کیفیت دموکراسی ما در حال حاضر نقشی کمتر از آنچه که باید داشته باشد، پیدا کرده است. اصل و اساس حقیقت است و شما یک پایه و اساس برمبنای حقایق دارید و باید بتوانید آنچه که حقایق هستند را بشناسید. ما وارد یک دوران حیات جدید شده‌ایم.

او گفت: به نظر می‌رسد که حقایق برای برخی از افراد اهمیتی ندارد اما من معتقدم که حقایق برای مردم آمریکا مهم هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا