خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح شهردار درباره‌ی شایعه‌ی «بریدن گوش کودک کار» و خودسوزی یک شهروند

شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگارن حاضر شد تا به سوالات آنها پاسخ دهد.

به گزارش ایلنا، محمد علی افشانی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص ماجرای مربوط به بریدن گوش یک کودک کار گفت:  این ماجرا هم در صدا و سیما و هم در فضای مجازی ابزار تبلیغات گسترده علیه شهرداری قرار گرفت که مطلقا صحت نداشت.

وی ادامه داد: این فرد به شهرداری آورده شد؛ گوشش آسیب ندیده بود و فقط چسب روی آن زده بودند همچنین کسی هم که با او مصاحبه کرده بود، احضار شد و اقرار کرد که فیلم کاملا ساختگی بود اما اطلاعات تکمیلی آن امروز منتشر خواهد شد.

افشانی در رابطه با ماجرای خودسوزی روبروی شهرداری هم گفت: در منطقه دو _سعادت آباد_  شخصی خانه مسکونی داشته که پارکینگ آن را در سال ۹۵ به واحد تجاری تبدیل کرده بود. در مکاتبات آن سال هم موجود است که شهرداری اعلام کرده این واحد به علت مشاع بودن باید رضایت باقی همسایگان را هم داشته باشد.

وی افزود: یکی از همسایگان به شهرداری شکایت کرد و گفت به این علت که در این ملک مشاع سهیم هستم باید به حالت قبل برگردد. در نهایت هم شهرداری با فرد مذکور مکاتبه کرده که شما یا باید رضایت همسایه‌ها را کسب کنید یا ملک را به حالت قبلی برگردانید و تا زمانی که من خبر داشتم واحد تجاری مورد بحث پلمپ نشده بود و این هم قانون شهرداری است که وقتی عده‌ای از مالکان شاکی هستند به ناقض قانون تذکر داده می‌شود.

افشانی در پاسخ به سوال خبرنگاری که گفت خبری هست مبنی بر اینکه شما در صحنه حضور داشتید و بعد صحنه را ترک کردید، گفت: متاسفم برای مطالبی که به کلی کذب هستند. من ساعت ۸ صبح در وزارت کشور در گردهمایی شهرداران کلان شهرها بودم که با حضور وزیر کشور و رئیس دیوان عدالت اداری برگزار شده بود و تا ساعت ۱۲ هم ادامه داشت.

شهردار تهران در خصوص موضوع بازنشستگی خود هم گفت: من از روز اول گفتم که اجازه بدهید اول قانون ابلاغ شود، هنوز این قانون مصوب نشده و شورای نگهبان آن را تایید نکرده است. قانون که ابلاغ شد تفسیر قانون می‌گوید شامل حال چه کسانی می‌شود و این موضوع مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: خیلی مایل نیستم وارد جزئیات شوم ولی به این علت که قانونی داریم تحت عنوان قانون «تشکیلات انتخابات شوراهای شهر و شهرداران» یعنی شهردار قانون خاص دارد و باید با همان قانون موضوع شهرداران مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا