خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیدار حسن روحانی با نخست وزیر انگلستان

رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر انگلیس روز سه‌شنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار می‌کنند.

 به گزارش انصاف نیوز خبرگزاری فارس به نقل از شبکه «اسکای‌نیوز» خبر داد ،‌ «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس روز سه‌شنبه در نیویورک دیدار می‌کنند.

نشریه تایمز با اشاره به این دیدار، نوشته است که این اولین دیدار سران دو کشور از زمان انقلاب اسلامی ایران است. این نشریه دیدار امروز را نشانه‌ای از تلاش لندن برای جلب حمایت تهران از ائتلاف «مبارزه با داعش» دانسته است.

در حالی که از سال 2011 روابط دیپلماتیک دو کشور به پایین‌ترین سطح رسید، از زمان روی کار آمدن دولت جدید ایران، گام‌هایی برای احیای روابط برداشته شده است. سال گذشته رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر انگلیس برای اولین بار در بیش از یک دهه، تلفنی گفت‌وگو کردند. در حال حاضر روابط دو کشور در سطح کاردار غیرمقیم در جریان است و گفته می‌شود طرفین در آستانه بازگشایی سفارت‌ها قرار دارند.

همچنین قرار است آقای روحانی امروز با «فرانسوا اولاند» همتای فرانسوی خود در حاشیه شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کند.

رئیس‌جمهور که دومین حضور خود در مجمع عمومی را تجربه می‌کند، قرار است روز پنج‌شنبه (25 سپتامبر به وقت محلی) در جمع سران کشورها سخنرانی کند.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا