خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر بهداشت: دانشجو باید صاحب اندیشه باشد

وزیر بهداشت در پیامی خطاب به دانشجویان گفت: « دانشجو باید صاحب اندیشه باشد؛ در دانشگاه آنکه سخن علمی و بر اساس تفکر، تعقل و استدلال بر زبان می‌‎راند، صاحب رای شناخته می‌شود.»
به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا حسن هاشمی در پیامی به مناسب آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌های علوم پزشکی خطاب به دانشجویان گفت:« همه شما باید برای رسیدن به افق‌های پیش‌رو برنامه داشته باشید. اجازه ندهید حوادث کوچک و بزرگ مسیر شما را تعیین کنند».

درادامه پیام وزیر بهداشت آمده است:« دانشگاه خانه همه ماست؛ خانه‌ای که هیچ‌گاه فراموشش نمی‌کنیم. نه گذر زمان و نه هیچ حادثه‌ای یاد این مکان و خاطرات سال‌های تحصیل در آن را از ذهن و دل و جان ما پاک نخواهد کرد.

بسیاری از شما این فضای تازه را برای نخستین بار تجربه می‌کنید؛ قدر این فرصت را مانند همه فرصت‌های دیگر زندگی بدانید و آنچنان که شایسته است از آن بهره بگیرید.از همین امروز بیاموزید و به خاطر بسپارید که دانشجو باید صاحب اندیشه باشد؛ در دانشگاه آنکه سخن علمی و بر اساس تفکر، تعقل و استدلال بر زبان می‌‎راند، صاحب رای شناخته می‌شود.

همه شما باید برای رسیدن به افق‌های پیش‌رو برنامه داشته باشید. اجازه ندهید حوادث کوچک و بزرگ مسیر شما را تعیین کنند. بیندیشید و راه‌تان را انتخاب کنید.

از همین امروز بیاموزید دریای دانش کرانه‌ای ندارد؛ با قوت و قدرت پیش روید و تا توان دارید بر علم خویش بیفزایید. در جهان امروز، جوامعی پیشتاز خواهند بود که سرمایه انسانی‌شان به زیور دانش آراسته باشد. امروز آن‌ها قدرتمندتر هستند که داناترند. هیاهو و جنجال به تندبادی می‌ماند که دقایقی خودنمایی می‌کند اما محکوم به فرو نشستن است؛ خورشید علم و اندیشه اما غروب ندارد. همیشه در آسمان انسانیت می‌ماند؛ می‌درخشد و انسان‌ها در گرمای جان‌فزایش به حیات خویش ادامه می‌دهند.

دانشگاه آغازی است برای این‌گونه اندیشیدن؛ چنین عمل کردن و رسیدن به سرزمین هماره روشن دانش و اندیشه.

دانشگاه مناسب‌ترین مکان برای نقادی، آگاه‌سازی و آزاداندیشی است. دانشگاه باید شهروندانی با قدرت تحلیل، متخصص و متعهد به دین، آیین و آب و خاک تربیت کند. جوانانی که عشق‌شان خدمت به مردم این مرز و بوم و ساختن کشوری مقتدر و سربلند باشد.

ایران عزیز متعلق به همه ما است؛ همه ما وظیفه داریم در سایه همدلی و خرد جمعی برای آبادانی آن تلاش کنیم.

عزیزانم! پای در راهی نه چندان آسان گذاشته‌اید؛ اما به عنوان برادری بزرگ‌تر از من بپذیرید که التیام درد بیماران و نشاندن لبخند بر چهره دردمندان، تمام سختی‌های مسیر را از ذهن‌تان می‌زداید. آینده این کشور به شما سپرده شده و با دستان شما ساخته می‌شود؛ این نعمت را قدر بدانید و با خدای بزرگ عهد ببندید، پاسدار میراث بزرگ‌مردان و شیرزنانی باشید که جان خود را در راه سربلندی اسلام عزیز و آب و خاک میهن خویش فدا کردند. با این مردم دوست داشتنی پیمان ببندید که با تمام توان برای خدمت به ایشان تلاش کنید.

راه هموار نیست اما اراده و توان شما بلندتر از تمام موانع پیش رو است. با توکل بر پروردگار و ایمان به هوش و استعداد و پشتکار خویش، پیش روید و قله‌های رفیع دانش را یکی پس از دیگری فتح کنید.

امیدوارم سال تحصیلی 94 – 93 برای همه شما سرشار از موفقیت، سربلندی و سلامت باشد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا