خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان پوپولیستی است»

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: قانون منع به کار گیری بازنشستگان، ادامه مسیری است که احمدی‌نژاد آغاز کرد؛ این گونه اتفاقات آن هم در زمان انتخابات پوپولیستی معنا می شود.

علی صوفی در گفت‌وگو با ایسنا، در نقد قانون “منع به کار گیری بازنشستگان در مناسب مدیریتی” اظهار کرد: من نمی دانم اجرای چنین قانونی در کشورهای دیگر بویژه کشورهای توسعه یافته اتفاق افتاده است یا نه؛ اما این را می دانم که این گونه اتفاقات آن هم در زمان انتخابات پوپولیستی معنا می شود.

وی افزود: ما در رفتار سیاسی-اجتماعی‌مان مشکلاتی داریم ، یکی از آن‌ها  این است که عمدتا رفتار ما به گونه‌ای است که می دانیم چه نمی خواهیم اما نمی دانیم چه می خواهیم.

صوفی  ادامه داد: جای سوال است چه طور عده‌ای بدون سیاست‌گذاری، برنامه ریزی  و در نظر گرفتن شرایط کشور،  به خاطر نارسانی‌ها و مشکلاتی که برای جوانان بوجود آمده، ‌می‌خواهند طرحی اجرا کنند که مشکل میلیون‌ها جوان بیکار را حل کنند! این مشکل از طریق خالی کردن چند منسب دولتی حل می‌شود؟

این فعال سیاسی سپس گفت: در گذشته شاهد بودیم عده‌ای چه بازنشسته و چه شاغل حتی تا 18 منسب شغلی را اشغال می‌کردند و عضو هیئت مدیره‌ها بودند؛ اما این موضوع ممنوع شد؛ این محدودیت در قانون خدمات کشوری دیده و اعمال هم شد.

وی ابراز عقیده کرد: الان در آستانه انتخابات سال 98 ، نمایندگان مجلس دست به چنین اقداماتی همچون استیضاح و تصیب قوانین جدید زدند، چنین رفتارهایی به نوعی اقدامات پوپولیستی معنا می‌شود.

صوفی خاطرنشان کرد: آن طور که آقای مطهری با حضو در صدا و سیما گفتند حدود 5هزار نفر مشمول این طرح می شود؛ اما فراموش نکنیم که مشکلات جوانان با این تعداد بر طرف نمی شود.

وی ادامه داد: برای دور زدن این قانون راه حل هایی وجود دارد؛  کما اینکه از همین الان برای رئیس دفتر رئیس جمهور که مشمول این قانون می شوند صحبت‌هاییی شده است که ایشان را به سمت معاون سیاسی رئیس جمهور منصوب کنند تا از شمول این قانون خارج شوند.

این فعال سیاسسی اصلاح‌طلب گفت: این قانون فرصت حساب شده و آینده‌داری نیست که ما برای جوانان بوجود آورده باشیم؛ بلکه فقط یک فرصت برای بعضی از جریان‌های سیاسی است. اگر 15 استاندار مشمول این قانون شدند،‌ در این برهه از  زمانی که هنوز مسائل اجتماعی سال 96 حل نشده است، کنار روند  چه می شود؟ ‌استاندارانی که می دانند چه طور اوضاع را کنترل کنند باید کنار بروند؛ پس  فرصت برای حضور عده‌ای خاص فراهم می‌شود. اینگونه است که کشور برای عده‌ای به آزمایشگاهی جهت مشق مدیریت تبدیا می‌شود. انگیزه ها هم که چه هست و چه نیست بماند.

وی افزود: این‌ها آسیب هایی است که نقدا وارد می شود. هرکاری فایده و هزینه‌ای  دارد؛ اما عقل حکم می کند جوانی که می تواند سلسله مراتبی را طی کند و قابلیت پست بالاتر را بگیرد یک شبه مدیر نشود. کسانی که شرایط احراز را کسب می کنند و به جایگاهی می رسند خوب است؛ اما در دوران احمدی‌نژاد دیدیم عده ای بدون کسب تجربه در بالاترین مقام اجرایی کشور قرار گرفتند و فاجعه ای به بار آمد که آثار آن هنوز باقی مانده است.

صوفی در نقد عملکرد فراکسیون امید گفت: فراکسیون اصلاح‌طلب امید چرا راه حل اصلی را پیدا نمی کنند و راه احمدی نژاد را طی می کنند؟

وی افزود: بازنشستگانی هستند که حقوقشان کفاف زندگی روزمره‌شان را نمی دهد و مجبور می شوند در سن بازنشستگی چند شغله باشند. اگر قرار است نمایندگان فکر مثبتی را اجرایی کنند، می توانستند به افزایش حقوق بازنشستگان توجه کنند.

وی سپس گفت: من بعید می دانم جوانان فریب طرح های دم انتخاباتی آنان را بخورند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین تاکید کرد: در زمان دو دولت‌ آقای احمدی نژاد، مدیران کار آزموده  کلا کنار گذاشته و خانه نشین شدند. اکثرشان به بازنشستگی پیش از موعد مجبور شدند.  ما شاهد یک چنین بلا و خسارتی بودیم و دیدیم چه ظلمی به مدیرانی شد که می توانستند به کشور خدمت کنند. حالا با دوره آقای روحانی فرصتی برای استفاده مجدد از توانای آن افراد ایجاد شد.

وی در پایان ابراز عقیده کرد: جریان اصلاح‌طلب مجلس در مسیری که احمدی نژاد ایجاد کرد، حرکت می‌کنند و با این روش باید باز هزینه تصمیات او را بدهیم. این شعارها و  قوانین، رانت‌های فراوانی را برای عده‌ای خاص ایجاد می کند؛ بنابراین من این موضوع را حساب شده نمی بینم و آن را سیاسی می دانم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. همیشه عده ای هستند که دنبال چنین توجیهاتی هستند که اصلا احاطه ای بر اون ندارند تعداد مدیران شامل چند نفرند . ایا اینها از نظرجسمانی و عقلانی و چابکی میتوانند کار کنند ایا محافظه کاری و مسامحه کاری این قشر بیشتر نیست حقوق انها را زیاد کنند هم انحراف از اصل بکارگیری هست چرا به میانسالان اعتمادی نمیشود و فقط جوانان را بهانه میکنیم چرا در کنار اونها مدیر شایسته رشد نمیکند چرا ناامیدی سراغ افراد میانسال و متخصص میرود چون هرچه در کارش در اداره ای هم جدی و کاربلد باشد باز سراغ کهنسالان گذشته میروند نشاط کارمندی به ارتقا ، و پیشرفت کار به امید وابسته هست باز میبینی سراغ پیران میروند وزیر ارتباطات نمونه بارز و توانمندیست که توجیهات را از شما توجیه گران میگیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا