خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برگزاری نشست جمعیت زنان مسلمان نواندیش به مناسبت روز جهانی صلح

به مناسبت روز جهانی صلح و همزمان با هفته دفاع مقدس، نشستی در همین راستا توسط جمعیت زنان مسلمان نواندیش با حضور زنان و مادران صلح برگزار می‌شود.
به گزارش شفقنا بیانیه این جمعیت برای دعوت به این نشست به شرح زیر است:
به نام خداوندی که نامش سلام است و مرامش صلح
در روزگاری به سر می بریم که زبان گفت وگو، زبان تفاهم و تعامل، زبان مدارا، می رود تا جای خود را به زبان خشم و خشونت و قهر و افراطی گری و آشوب و ناآرامی و نزاع بسپارد.
در این زمانه دیگر «صلح» تنها یک واژه در لغت نامه ها نیست، از این پس صلح یک ضرورت است. ضرورتی که ملت ها همگی آن را درک کرده اند. ضرورتی برای جهان ما و برای زمان ما. ضرورتی برای بقای انسان و حرمت به مفهوم زندگی.
صلح، همان نگرش برخاسته از آگاهی و عشق است. صلح، زبانی است با واژگانی از رواداری و تفاهم.
صلح، رفتاری است بر مبنای شفقت و مروت. صلح، باوری است از سر اختیار، انتخاب و شناخت. صلح، کتابی است که مردمان جهان همه آن را می نویسند؛ کتابی که با «من» آغاز می شود: صلحِ با خویشتن، صلح با دیگری، صلح با طبیعت، صلح با جهان، صلح با خداوند است.
در این میان اما زنان و مادران نقشی بسزا دارند، نقشی ازلی و اسطوره ای؛ نقش تاریخی و متقن؛ نقشی حقیقی و هر روزه؛ نقشی از خانه تا جهان.
جمعیت زنان مسلمان نواندیش در راستای ارج نهادن به مقام زن و پیوند و خویشاوندی زنان و صلح همزمان با روز 21سپتامبر(30شهریور) و آغاز هفته دفاع مقدس و برای گرامی داشت این دو مناسبت اقدام به برگزاری نشستی کرده است، با حضور زنان و مادران صلح، آنها که آفرینندگان صلح و سازگاری و مدارا و محبت و مهربانی هستند.
ما صلح را از کتاب خداوند رحمان و رحیم آموختیم، از سیره پیامبر مهر و عطوفت و آشتی؛ از مکتب اهل بیت شفقت و جوانمردی؛ از آموزه های عرفان ایرانی و اسلامی؛ از فرهنگی که در هر حکایت و بیت و ضرب المثلش به ما می گوید: آشتی به جای قهر، دوستی به جای  دشمنی، رواداری به جای ناسازگاری، مدارا به جای ناشکیبایی، شفقت به جای خشونت.
گفتنی است که ایراد پیام دکتر فاطمه راکعی، دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش، ارائه پیام خانم مولاوردی معاون رییس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده به مناسبت روز جهانی صلح، سخنرانی خانم تندگویان در مورد دفاع مقدس از برنامه های تعیین شده در این مراسم خواهند بود.
در این برنامه، حجت الاسلام سید محمود دعایی نیز به نمایندگی از جامعه مطبوعات حضور خواهد داشت.
شخصیت هایی از موزه صلح یونسکو، برخی نمایندگان اقلیت های دینی، قومی و مذهبی و جامعه معلولین نیز برای حضور در این مراسم دعوت شده اند.
این مراسم در روز 5شنبه، سوم مهر، ساعت 17 تا 19 در خیابان فاطمی غربی، اعتمادزاده، گردآفرید، شماره 18، طبقه سوم برگزار می شود.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا