خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش وزارت خارجه ایران و عراق به حمله به کنسولگری ایران در بصره

‏وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: حمله و تهاجم وحشیانه و به آتش كشيدن ساختمان سركنسولگری ‎ايران در ‎بصره خسارات مالی زیادی به بار آورد و البته بر اساس تمهیدات اندیشیده شده قبلي و تهديدات انجام شده از روز قبل، خوشبختانه تاكنون خبری از آسیب دیدن کارکنان این مکان دیپلماتیک دریافت نکردیم.

‏وزارت خارجه ايران بامحکوميت حمله به كنسولگري ايران در بصره و یادآوری مسئولیت خطيرعراق در حفاظت از اماکن دیپلماتیک،نسبت به دستهاي آشکار و پنهانی كه درصدد تخریب روابط دوستانه دولت وملت ایران وعراق هستند،هشدار دادو ازدولت عراق مصراخواست هرچه سریعترآمران وعاملان راشناسايي و مجازات كند.

‏وزارت امور خارجه ايران درباره حمله به كنسولگري ‎ايران در ‎بصره تاكيد كرده است: با توجه به اطلاع و هشدار قبلی به مقامات دولت عراق، بدیهی است مسئولیت هرگونه اهمال و تعلل امنیتی بر عهده دولت عراق بوده و انتظار داریم در شناسایی و اشد مجازات مهاجمین تعجیل نمایند.‌

‏وزارت امور خارجه عراق حمله و تعرض تظاهرکنندگان عراقی به کنسولگری جمهوری اسلامی ‎ایران در ‎بصره را محکوم و اعلام کرد که این اقدام به منافع عراق و روابطش با كشورهاي جهان آسیب می‌زند و از دولت‌های مرکزی و محلی خواست امنیت دیپلمات‌های ایرانی در بصره را تأمین کنند.

‏در بیانیه وزارت امور خارجه عراق آمده است: در حالی که مطالبات مردم بصره را درک می‌کنیم، از تعرض به كنسولگري ‎ایران در ‎بصره توسط معترضین بسیار متأسف هستیم. این اقدام قابل قبول نیست و با اصل میزبانی ملی از هیأت‌های دیپلماتیک همخوانی ندارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا