خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش حیدر العبادی به اعتراضات بصره

«حیدر العبادی»، نخست وزیر عراق امروز (شنبه) اقدامات خرابکارانه در استان بصره را دارای منشا سیاسی دانست و نسبت به تبدیل اختلافات به درگیری‌های مسلحانه هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری شفق‌نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در جلسه فوق‌العاده پارلمان که با هدف بررسی اوضاع استان بصره برگزار شده، گفت: ما امروز با چالش بزرگی مواجه هستیم. اقدامات تخریبی در این استان دارای منشا و با انگیزه سیاسی است.

وی ضمن هشدار نسبت به تبدیل شدن اختلافات به درگیری‌های مسلحانه افزود: دلیل پیچیدگی بحران در بصره خلأ سیاسی موجود است و باید موضوع سیاست از مسائل امنیتی و خدماتی تفکیک شود.

نخست وزیر عراق تصریح کرد، با مستثنی شدن بصره در برخی از بندهای مصوبه بودجه و تصمیمات دولتی موافقت شده است.

العبادی به تظاهرکنندگانی که مخالف اقدامات تخریبی و به آتش کشیدن اموال بودند، اشاره کرده و گفت، برای بررسی اوضاع بصره نشست‌هایی در سطح عالی برگزار شد و به عنوان شورای وزرا تصمیم گرفتیم بودجه‌ای اضافی را علاوه بر بودجه روتین اختصاص دهیم.

العبادی بر ضرورت حفاظت از اهالی بصره توسط نیروهای امنیتی تاکید کرد و افزود: نیروهایی در بصره داریم و آماده مقابله با هرگونه حالت فوق‌العاده هستیم.

محمد علی زینی، مسن‌ترین نماینده پارلمان عراق روز جمعه دستور داد که امروز نشست فوق‌العاده با حضور العبادی و دیگر وزرای ذی‌ربط برای بررسی اوضاع بصره تشکیل شود.

استان بصره از چند ماه پیش شاهد تظاهرات مردمی است که خواهان فراهم شدن خدمات و در راس آن آب سالم آشامیدنی و برق هستند و این امر به مداخله نیروهای امنیتی منجر شد که در اثر آن تعدادی از تظاهرکنندگان کشته و زخمی شدند.

علاوه بر این رئیس پلیس و فرمانده عملیات بصره به خاطر ناآرامی‌های اخیر برکنار شدند و کمیته امنیتی استانداری بصره دو مسئول جدید را به جای این افراد منصوب کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا