خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حشدالشعبی: برای حفظ بصره به میدان می‌آییم

فرماندهی حشدالشعبی در استان بصره اعلام کرد: وضعیت امنیتی بصره بر ما واجب می‌سازد تا برای حفظ امنیت در استان در خیابان‌ها مستقر شده و انجام وظیفه کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المیادین، حشد شعبی در بیانیه‌ای تهدید کرد: بعد از اعلام برائت اهالی بصره از آن توطئه‌چینان و اعلام شیوخ عشایر به اینکه این افراد نماینده عشایر شریف ملی‌ نیستند به رغم درگیر بودن حشد در جبهه‌های جنگ برای پاکسازی کشور از لوث وجود باقی‌مانده‌های داعش در مناطق داغ اما محافظت از شهر بصره، توقف ناامنی‌ها و حفظ جان مردم را وظیفه شرعی و انسانی خود می‌دانیم لذا باید به میدان بیاییم.

در این بیانیه آمده است: آن توطئه‌چینان موسسات و زیرساخت‌ها در استان بصره را به آتش می‌کشند و تخریب می‌کنند و به دنبال فتنه‌انگیزی‌ هستند و می‌خواهند چرخه زندگی را مختل کنند آنها با تحریک گروه‌های خبیث خارجی از قانون عدول کرده‌اند.

حشد شعبی به تمام کسانی که از خارج عراق دست به فتنه‌افکنی می‌زنند تا کنسولگری‌ها و سازمان‌های دولتی را هدف قرار دهند، هشدار داد.

در بیانیه حشد شعبی آمده است: توقف ناامنی‌ها و حفظ جان شهروندان را وظیفه شرعی، انسانی و ملی مقدس می‌دانیم و باید برای حفظ بصره به خیابان‌ها بیاییم.

حشد شعبی در ادامه بیانیه خود آورده است: نیروهای ما با کسانی که بخواهند به بصره، ساکنان آن و دفاتر حشد شعبی اهانت کنند،‌ همانند داعشی‌ها در میدان جنگ برخورد خواهند کرد و دست حشد به همه می‌رسد.

افزایش آمار کشته‌ها و زخمی‌ها

این در حالی است که  وزارت بهداشت عراق جدیدترین آمار تلفات تظاهرات بصره را اعلام کرد.

این وزارتخانه تاکید کرده است،‌ در جریان تظاهرات‌های بصره تاکنون ۱۵ تن کشته و ۱۹۰ تن زخمی‌ شده‌اند که در بین آنها نیروهای امنیتی و شهروندان هستند.

لغو قانون منع آمد و شد

همچنین فرماندهی عملیات مشترک عراق شب گذشته اعلام کرد، قانون منع آمد و شد که عصر اعمال شده بود، لغو شد. این دستور جدید در پی شبی آرام و بدون حادثه از زمان آغاز اعتراض‌های شدید در بصره بود.

خیابان‌های این شهر نفت خیز برای اولین بار از چهارم سپتامبر شاهد آرامش بود در حالی نیروهای حشد شعبی در خیابان‌های استان مستقر شده بودند.

پیشتر در پی حملات به دفاتر احزاب شیعه و کنسولگری ایران سازماندهندگان تظاهرات اعلام کرده بودند که تا روشن شدن واقعیت این اتفاقات و برملا شدن عوامل پشت پرده تظاهرات اعتراضی خود را متوقف می‌کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد، نیروهای امنیتی عراق در خیابان‌های شهر مستقر شده‌اند و نیروهایی با خودروهای از نوع هامر در چهارراه‌ها هستند.

فرماندهی عملیات بصره روز شنبه مجددا منع آمد و شد را برای چهارمین بار از ششم سپتامبر به اجرا گذاشته بود. این تدابیر به دلیل تشدید ناامنی‌ها در پی تظاهرات مردمی بود که به آتش زدن ساختمان‌های دولتی، دفاتر احزاب اصلی شیعه و دفتر کنسولگری ایران و منازل مسؤولان تبدیل شد.

در این راستا فرماندهی عملیات مشترک عراق دستور حفاظت از نهادهای دولتی و خصوصی، اجرای قانون و برخورد قاطع با هرگونه اغتشاش را در جریان هرگونه تظاهراتی صادر کرده است.

دو فرمانده جدید برای ارتش و پلیس بصره

یک منبع در وزارت دفاع عراق روز شنبه اعلام کرد، حیدر العبادی،‌ نخست وزیر عراق فرمانده جدید ارتش و فرمانده جدید پلیس برای استان بصره واقع در جنوب عراق تعیین کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود،‌ گفت: العبادی سرتیپ “رشید الفلیج” را به عنوان فرمانده عملیات ارتش در بصره به جای “جمیل الشمری” و سرلشکر “جعفر صدام” را به عنوان رئیس پلیس استان به جای “جاسم السعدی” منصوب کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا