خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روحانی: بعضی به جای باران رحمت، باران ممانعتند

رئیس جمهور گفت: طرح تحول سلامت یکی از اقدامات مهم دولت یازدهم است که ماندگار خواهد ماند.

به گزارش خبرآنلاین حجت الاسلام حسن روحانی صبح امروز در مراسم بهره برداری از بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب کشور در مشهد، به اشاره به اجلاس روز گذشته اوپک گفت: با تلاش‌هایی که ماهها با کشورهای مختلف صورت گرفت، دیروز در بخش قیمت نفت یک تعامل مثبتی را شاهد بودیم.

وی افزود: توطئه بزرگی علیه ما درست کردند و فکر می‌کردند ما را دچار مشکل می‌کنند، البته در این ایام مشکل ما از همه کمتر بود، فقط این جمله در ذهن‌تان در تاریخ ایران بماند که برای دولت یازدهم در دو سالی که گذشت قیمت نفت پایین‌ترین قیمت نسبت به سال‌های پیش در طول تاریخ ایران بود، یعنی در طول تاریخ ایران هیچ‌گاه قیمت نفت به یک سوم و یک چهارم در عرض چند ماه تقلیل پیدا نکرده بود.

اهم اظهارات رییس جمهور را به نقل از خبرگزاری ها در ادامه بخوانید؛

*قیمت نفت از ۱۲۰ دلار به ۳۰ دلار رسید. همه کشورهای نفت خیز و تولیدکنندگان نفت دچار مشکل شدند. پولدارترین این کشورها عربستان سعودی که ۱۰.۵ بشکه نفت در روز تولید می‌کند در سالی که گذشت نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود برای اداره کشور برداشت کرد.

*اما ما سال گذشته، امسال و نیز در بودجه سال آینده ۲۰ درصد درآمد خود از پول نفت را به صندوق توسعه ملی می‌ریزیم.

*هیچ کشوری نتوانست این کار را انجام دهد همه کشورهای تولیدکننده از ذخایر خود استفاده کردند، فقط در ایران با پایین آمدن کاهش قیمت نفت، ما پولی را هم به صندوق ذخیره ارزی ریخته‌ایم، این نشان‌دهنده قدرت ملت و دولت ما است که هیچ‌وقت در رادیو و تلویزیون گفته نمی‌شود.انشاءالله خداوند راه گشایش را برای ما فراهم کند. ان مع العسر یسری انشاءالله همیشه پیشرفت خواهد بود و انشاءالله خداوند توفیق بیشتری به مردم و کشور عزیز ایران می‌دهد.

* باید به خدمت همه کشاورزان زحمت کش تبریک بگویم که توانستند مزد زحمات خود با کار و تلاشی که به کار بسته بودند در زمینه گندم دریافت کنند. در اواخر سال 92 روزهایی بود که ذخیره گندم در این استان حدود 10 روز بود اما طبق گزارش‌های استاندار در شرایط این استان برای 10 ماه گندم ذخیره دارد. در آغاز دولت یعنی در مرداد سال 92 استانی را داشتیم که ذخیره گندم آن فقط برای سه روز بود اما خداروشکر در سال جاری این مشکل در کشور وجود ندارد و این حاصل کار کشاورزان عزیزمان است.

*ما توانسته‌ایم دربخش صادرات نفت میزان تولیدات خود را از یک میلیون بشکه به دو میلیون بشکه افزایش دهیم. در بحث میعانات گازی نیز تولیدات ما از 300 هزار به 480 هزار افزایش پیدا کرده است که این موضوع نشان از تلاش روز افزون صنعت‌گران ما در بخش نفت و گاز دارد.

*{ با اشاره به افتتاح طرح آزادگان در استان خوزستان} با افتتاح این طرح ما توانستیم تولید نفت را 300 هزار بشکه در روز افزایش دهیم روندی که به خوبی نشان می‌دهد حرکت بزرگی در کشور آغاز شده و ما دست به دست هم داده‌ایم تا مسیر موفقیت را طی کنیم. با توجه به شدت سرمایی که ما امسال شاهد بودیم لذا بدون شک اگر ما در زمینه گاز پیشرفتی نداشتیم با مشکلات متعددی روبرو می شدیم اما در شرایط فعلی مصرف گازمان نسبت به سال 92 بیشتر شده و توانمندی که در این زمینه وجود دارد از یک حرکت جدید در تولید گاز شیرین در کشور خبر می دهد.

*لایحه بودجه سال ۹۶ انشاءالله یکشنبه آینده تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌ شود، در این بودجه چهار اولویت دیدیم برای سال ۹۶ که جزو برنامه دولت در برنامه پنج ساله است. اولویت در زمینه آب، اولویت در زمینه فاضلاب، اولویت در زمینه محیط‌زیست و اولویت در زمینه ریل. ما این چهار اولویت را در بودجه سال ۹۶ در نظر گرفته ایم و برای این چهاراولویت ۱۰ هزار میلیارد تومان اختصاص دادیم.

*{ با اشاره به افتتاح بزرگترین تصفیه خانه کشور} این طرح در شرایط سخت ساخته شد، همه دست به دست هم دادند تا با استفاه از منابع صندوق توسعه ملی بزرگترین تصفیه خانه کشور به بهره برداری برسد که در این بین وزارت اقتصاد، وزارت نیرو و مقامات محلی استاندار و مدیران کل استان تلاش فراوانی انجام دادند. این دو طرح برای انتقال آب سد اراک به شهر مشهد و هم برای افتتاح فاضلابی که در اینجا افتتاح شد که می‌تواند برای سلامت مردم و آب کشاورزی مفید و مؤثر باشد. باید به فاضلاب، آب، بهداشت، آموزش و پرورش و زندگی مردم توجه کنیم. مردم باید به اشتغال خود امیدوار باشند.

* بعضی‌ها به جای اینکه باران رحمت باشند، ممانعت از زبانشان می‌بارد. از نظر آنان صبح تا شب همه چیز حرام است. چرا همه چیز را حرام می‌کنید. ما نباید مردم را آزار دهیم، ما باید کمک کنیم به مردم. مردم ما متدین هستند و می‌دانند ماه عزاداری و شادی باید چه کار کنند.

*ببینید مردم از اربعین امام حسین، رحلت پیامبر (ص) و امام هشتم(ع) و امام حسن مجتبی (ع) چه تجلیلی کردند. در این ماه هم ببینید چه تجلیلی از امام صادق می‌کنند. باید همه دست به دست هم دهیم و مشکلات زندگی مردم را حل کنیم. اگر همه تلاش کنیم این کار شدنی است.

* یکی از بخش‌های مهم در کشور که از سوی دولت مدنظر قرار دارد موضوع ساماندهی به حاشیه شهرها در ابعاد اجتماعی، زیست محیطی، بهداشتی و مواردی از این قبیل است از این رو ما معتقدیم و مسئولین باید طبق وظیفه اسلامی، انسانی و انقلابی خود در راستای حل مشکلات مردم در این نقاط وارد عمل شوند. ما باید جهاد و کوششمان را با ایمان و استعدادمان زمینه کنیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم

*شهر مشهد، شهر برکت است و سالیانه از 27 میلیون زائر از سراسر کشور و دنیا پذیرایی می کند. این حاشیه‌نشینی برای ما بسیار سخت است از این رو شاهد بودیم که حرکت خوبی در این دو سال اخیر در حاشیه شهر مشهد صورت گرفته است و اقداماتی در جهت تامین آب، گاز، ساخت مدارس و مسکن در این نقاط انجام شده است.

*طرح تحول سلامت یکی از اقدامات مهم دولت یازدهم است که ماندگار خواهد بود. متاسفانه قبل از اجرای این طرح 86 درصد از مردم در حاشیه شهرها از نظر بهداشتی فاقد امکانات بودند ولی امروز حرکت خوبی در این زمینه آغاز شده است که بسیاری از مشکلات را حل کرده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا