خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«وقتی انجمن‌های علمی ساکتند دیگرانی مثل آقای نقدی اظهارنظر می‌کنند»

رییس سازمان حفاظت از محیط‌زیست گفت: وقتی کنگره اصلاح نباتات و زراعت با 10 هزار عضو متخصص درباره نوع کاشت محصولات و تغذیه افراد ساکت باشند کسی مثل آقای نقدی از بی اطلاعی اش می گوید «به یک میلیارد نفر غذا می دهیم»

خبرآنلاین نوشت: سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا اعلام کرد «ایران ظرفیت تولید غذا برای یک و نیم میلیارد نفر را دارد» و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نیز دیدگاه او را تأیید کرد.

اما عیسی کلانتری در پانزدهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات، به رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به علت تائید نظر سردار نقدی انتقاد کرد و نتیجه این رفتار را “انحراف همه تصمیم‌گیران” دانست که در نهایت به “تعطیلی بخشی از کشاورزی” می‌انجامد.

معاون رئیس جمهور گفت «در حوزه اصلاح و روش‌های مهندسی ژنتیک کسانی که توهم نفوذ دارند تصمیم‌گیری می‌کنند و در قبال آن انجمن‌های علمی سکوت می‌کنند. مگر ما حق داریم در امور نظامی دخالت کنیم؟ ولی آنها به خود اجازه می‌دهند تفکراتشان را بر ما تحمیل کنند و این ناشی از سکوت ماست.»

این صحبت های کلانتری موضوع گزارش جهت دار بی‌بی‌سی شد و این رسانه تلاش کرد به نظرات کارشناسی رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست رنگ و لعاب سیاسی دهد.

عیسی کلانتری به مانور خبری بی بی سی درباره صحبت های خود که با هدف سیاسی کردن موضوع انجام شد واکنش نشان داد و به خبرآنلاین گفت: بی بی سی غلط کرد. من بحث سیاسی نداشتم، دیدگاهم تخصصی و در حوزه سیاستگذاری بخش کشاورزی است.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: صحبتم در آنجا این بود وقتی کنگره اصلاح نباتات و زراعت با 10 هزار عضو متخصص درباره نوع کاشت محصولات و تغذیه افراد ساکت باشند کسی مثل آقای نقدی از بی اطلاعی اش می گوید «به یک میلیارد نفر غذا می دهیم». در واقع وقتی انجمن های علمی ساکت می شوند دیگرانی مثل آقای نقدی اظهارنظر می کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا