خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بالاخره هاشمی مقصر بود یا نبود؟

سردار علی فضلی جانشین فرمانده بسیج که به مناسبت هفته دفاع مقدس مهمان یک برنامه تلویزیونی بود روایتی را از بازداشت اسماعیل کوثری نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی که در زمان دفاع مقدس از فرماندهان سپاه بود ارائه کرده است.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از خبرآنلاین سردار فضلی در این گفت و گو  ماجرای بازداشت اسماعیل (محمد) کوثری را شرح می دهد و مسبب آزادی او را آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان می کند و حتی خبر از عصبانیت وی برای بازداشت کوثری می دهد.سردار فضلی می گوید که خودش خبر بازداشت را به آقای هاشمی داده است. این در حالی است که سردار کوثری پیش از این در همین برنامه تلویزیونی گفته بود که خبر بازداشت وی از طریق حضرت آیت الله خامنه ای به آقای هاشمی رسیده است. وی حتی خبر از نامه ای می دهد که پس از آزادی به هاشمی نوشته است، گویی مقصر بازداشت وی هاشمی بوده است.

روایت سردار فضلی را در ادامه بخوانید:

زمانی اجازه پادگانی را در کنار حاج محمد آقا در کرج برای مرکز آموزش گرفته بودم. زمانی ما را به سازمان قضایی احضار کردند. در این زمان من در تهران نبودم و به حاج محمد آقا پیغام دادم که شما هم نروید چرا که به نظر می رسید سناریویی است برای شکستن  رزمنده ها. ما خلاف دستور و تدبیر عمل نکردیم که برای توضیحات برویم؛ حاج محمد آقا رفت و وی را چند ساعتی نگاه داشتند.

من به جانشین حضرت امام (ره) در دفاع مقدس رجوع کردم وی نسبت به برخورد قضایی واکنش نشان داد؛ با هماهنگی جانشین امام (ره) آن پادگان در اختیار ما قرار گرفته بود؛ آقای هاشمی جانشین امام در دفاع مقدس بودند و من به ایشان رجوع کردم، با هماهنگی ایشان هم ما پادگان را گرفته بودیم. من به ایشان گفتم که پادگانی که با اجازه شما برای تربیت کادر اموزش گرفته بودیم حالا دارد این گونه با احکام قضایی رفتار می‌شود و برادر کوثری هم بازداشت کردند. ایشان به شدت برافروخته شدند با بخش قضایی برخورد تندی داشتند و گفتند که چرا با رزمنده ها این گونه رفتار می شود هنوز عرق این بچه ها خشک نشده است.بعد هم  مرکز آموزش در آن پادگان ادامه یافت.

در جایی هیاتی از ستاد کل نیروهای مسلح برای بازرسی آمده بودند که شهید صیاد شیرازی در این هیات بازرسی بود، جمع بندی ایشان بر این بود که بهتر است سپاه این پادگان را تخلیه کند؛ زمانی که فرمان مولای ما رسید به والله لحظه ای درنگ نشد، فرمان تخلیه ابلاغ شد؛ پادگان شهید همت را به وزارت محترم کشاورزی تحویل دادیم.

روایت سردار کوثری از ماجرای بازداشتش را بخوانید:

من و حاج علی فضلی را به دادگاه فراخواندند که حاج علی مشهد بود و در نهایت من به دادگاه رفتم. آنجا به من گفتند شما لغو دستور کرده ای و پادگان را خالی نکرده ای! گفتم رئیس جمهور به ما گفته اند تا پایان جنگ این پادگان در اختیار لشکر 27 باشد! چه کسی گفته جنگ تمام شده؟ هر حکمی دوست دارید صادر کنید؟ آن ها هم حکم بازداشت ما را صادر کردند و من هم بعد از مدت ها توانستم یک شب آرام بخوابم. آقا محسن (رضایی) از کرمانشاه با داخل زندان تماس گرفت و گفت چرا بازداشت شده ای؟ گفتم حکم صادر شده و من هم قبول کرده‌ام! وی در نهایت با آقا صحبت کردند و آقا هم با آقای هاشمی صحبت کردند و فردای آن روز آزادم کردند.

بعد از آزادی از زندان نامه‌ای برای هاشمی نوشتم. خطاب به آقای هاشمی گفتم شما می‌توانستید به ما بگویید پادگان را خالی کنید که ما این کار را می‌کردیم یا اینکه پادگانی دیگر به ما می دادید یا نه اصلاً من را از سرپرستی لشکر عزل می‌کردید که همه این موارد مورد قبول ما بود. البته پاسخی به این نامه داده نشد و ما هم دنبال پاسخ نبودیم و فقط می خواستیم این موضوع را به ایشان اطلاع دهیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا