خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دریافت شهریه دانشجویان افغانستانی به ریال

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با اشاره به مشکل ایجاد شده برای افغانستانی‌‌های ساکن در ایران برای پرداخت شهریه دلاری گفت:‌ با مذاکرات صورت گرفته با هیأت امنای دانشگاه‌ها قرار شد هزینه شهریه آنها ریالی دریافت شود.

حسین سالارآملی، قائم مقام وزیر علوم ایران در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در پاسخ به سؤالی درباره کاهش ثبت‌نام دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های ایران به دلیل افزایش هزینه‌های شهریه دلاری گفت:‌ دانشجوی خارجی که از بیرون به ایران می‌آید قطعاً با خود دلار و یورو به کشور می‌آورد و با توجه به اینکه زندگی ایران در شرایط فعلی برای خارجی‌ها ارزان‌تر از قبل است قطعاً راحت‌تر بوده و قطعاً‌ از آن استفاده خواهند کرد.

وی افزود: مشکل ایجاد شده صرفاً برای گروهی از افغانستانی‌های ساکن در ایران است که در گذشته‌های دور در کشورمان زندگی می‌کردند اما پاسپورت ایرانی هم ندارند. این افراد از طریق کنکور وارد دانشگاه‌ها شده‌اند که پیش از این باید هزینه دلاری می‌پرداختند.

قائم مقام وزیر علوم ایران در امور بین‌الملل تصریح کرد: برای رفع مشکل این گروه با هیأت امنای دانشگاه‌های ایران مذاکراتی صورت گرفته تا به جای دریافت هزینه و شهریه دلاری شهریه آنها ریالی دریافت شود.

سالارآملی خاطرنشان کرد: اگر هزینه ارز در ایران بالا برود زندگی دانشجویان خارجی بهتر خواهد بود اما اینکه گفته می‌شود تعداد دانشجویان خارجی حاضر در دانشگاه‌های ایران کمتر شده را تکذیب می‌کنم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا