خرید تور تابستان ایران بوم گردی

راه ساده‌ی بازگشت دلار به ۴۲۰۰ تومان!

احمد زید آبادی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «راه به این سادگی و بعد این همه…» درباره‌ی انتقادات اقتصادانان «نهادگرا» به وضعیت نرخ دلار نوشته است:

«این روزها تعدادی از اقتتصاددانان بعضاً مشهور به “نهادگرا” اصرار می‌کنند که قیمت واقعی دلار زیر 4200 تومان است و افزایش سرسام آور قیمت آن در ماه‌های اخیر، صرفاً به دیدگاه‌های غلط اقتصاددانان مشهور به لیبرال یا نئولیبرال و حضور آنان در دستگاه دولت باز می‌گردد!

بسیار عالی! فقط من نمی‌دانم چرا دولت این چند پست اقتصادی کابینه را در اختیار این عزیزان نمی‌گذارد تا دلار به زیر 4200 تومان سقوط کند؛ بازار آزاد و ثانویه برافتد، تحریم‌های آمریکا خنثی شود؛ چرخ تولید به جریان افتد؛ بساط دلالان و رانت خواران برچیده شود و در یک کلام، ملت به نوایی برسند!

آخر راه به این سادگی برای کاهش نرخ دلار و بعد این همه تعلل و جرّ و بحث و سر و صدا و بگیر و ببند و هزاران غائلۀ دیگر؟

#طنز_ملایم»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این افراد نگفتند راهش ساده است. اتفاقا اینها معتقدند که همیشه بهترین راه حل، لزوماً ساده ترین راه حل نیست. فعلا دولت راه حل ساده افزایش قیمت دلار و ارز را در پیش گرفته که وضعیت به این صورت درامده، کاری که دولت احمدی نژاد کرد. اتفاقا در ایران در شرایط کنونی تنها کسانی می توانند به اقتصاد کاملا آزد فکر کنند که قبلا با انواع اقسام رانت فربه شدند چون الان رفتن به سمت اقتصاد کاملا آزد رانت گردن کلفتی برایشان است دنبال این شعارها می چرخند. فلذا رها کردن یک اقتصاد معلول و شکسته شده خسارتش برای مردم به ویژه فرودستان و طبقات ضعیف است. حرف این آقایان این است که وقتی دولت نمی تواند پتروشیمی های متورم شده با رانت ها و یازانه های این ملت را جمع کند چطور می خواهد اقتصاد آزاد راه بیندازد

    2
    1
  2. جناب زيدآبادي ، از شما بعيد بود!! گفته قيمت واقعي دلار زير 4200 تومان است و بصورت تصنعي و تعمدا نرخ آن را اينقدر بالا برده اند که بايد اصلاح کنند، يعني اگر همان تصنع و تعمد را بردارند، دلار اصلاح ميشود. راه به اين سادگي که شما بدان اشاره کرده ايد، اين است نه کنايه و طعنه تان که سمت يا عنواني به ايشان بدهند!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا