خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند طلبه بازداشتی تجمع قم آزاد شدند

+یادداشت رسایی درباره جزییات بازداشت و شکایت

چند طلبه بازداشتی تجمع قم که در پی بالا گرفتن اعتراض به تابلوی تهدید تلویحی رییس جمهور به «استخر فرح در انتظارت» بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، یکی از این طلاب یک روزه آزاد شده و حداقل دو نفر دیگر از آنها نیز آزاد شده‌اند اما اطلاعی از تعداد دقیق بازداشت شدگان و آزادی همه‌ی آنها در دست نیست.

«حمید رسایی»، روحانی اصولگرا، در یادداشت تلگرامی که ساعتی پیش منتشر کرده، به جزییاتی از این بازداشت و شکایت پرداخته است که در پی می‌آید:

«به دنبال بهانه جویی های کودکانه دولت و فضاسازی های رسانه ای بعد از آن، در ابتدای این هفته، با شکایت ریاست جمهوری، پنج تن از طلاب و روحانیون به دادگاه ویژه روحانیت قم فراخوانده شدند!

متاسفانه مطابق گزارش های دریافتی از این عزیزان، در این چند روز برخوردهایی با این طلاب صورت گرفته که نباید در برابر آن سکوت کرد و باید از مسئولان محترم حوزه علمیه و دادگاه ویژه روحانیت پرسید:

‏۱. استفاده ‎دادگاه ویژه روحانيت از چشم بند، دستبند و نگهداری در سلول انفرادي برای پنج روحانی شرکت کننده در تجمع قانونی فیضیه که در اعتراض به وضعيت آشفته اقتصادی و انفعال دولت برگزار شده بود، آن هم با شکایت دولت ‎حسن روحانی و به بهانه تابلو «‎استخر فرح در انتظارت» واقعا جای سئوال دارد! چرا و بر اساس چه توجیه قانونی، به این روحانیون چشم بند و دستبند زده‌اند و آنها را به سلول انفرادی نگه داشته‌اند؟

‏۲. معاونت حقوقی ریاست جمهوری در شکایت نامه‌ای کودکانه و مسخره، خطاب به دادگاه ویژه، تابلوی ‎«‎استخر فرح در انتظارت» را سبب این تلقی خطرناک در اذهان عمومی دانسته که اعلام فوت ‎هاشمی رفسنجانی صوری بوده و واقعیت قضیه، طراحی نقشه قتل وی در استخر و تکرار چنین عملی نسبت به رییس جمهور است!

‏۳. اگر از تابلوی ‎«‎استخر فرح در انتظارت» مي‌توان پرونده جنایی قتل هاشمی و تهدید به قتل روحانی را استخراج کرد، پس از نامه بدون سلام هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب که تهدید به آتش کشیدن خیابان‌ها در آن آمده بود و همچنین از ادعای تقلب و دعوت به خیابان ریختن توسط همسر و فرزندان وی در ‎کودتای سال ۸۸ چه نتبجه‌ای مي‌توان استخراج کرد؟! دادگاه ویژه روحانیت با روحانیونی که در کودتای سال ۸۸ فرماندهی کودتا را بر عهده داشتند، چه برخوردی کرده است؟!

‏۴. ریاست جمهوری درحالی با استناد به تابلوی «‎استخر فرح در انتظارت» و به بهانه توهين، از طلاب و روحانیون شکایت کرده که در شکایت نامه‌اش، طبق عادت همیشگی در مواجه با منتقدان، به چند هزار روحانی و طلبه حاضر در تجمع اهانت کرده و آنها را جماعتی کوته فکر، کج اندیش، خوداسلام پندار مفرط و بی اطلاع از اوضاع کشور و جهان خطاب کرده است! آیا مدیریت حوزه نمی‌خواهد از تجمعی که برگزار کرده و از حیثیت خودش و روحانیونی که با دعوت این نهاد به میدان آمده‌اند، دفاع کند؟!

۵.‏ مدیریت حوزه و ‎نمايندگان قم پاسخ دهند: چرا عده‌ای دانشجونما که در تجمعات غیرقانونی در معابر عمومی و آشوب‌های دی ماه نقش داشته‌اند، مورد حمایت وزارت علوم و نمايندگان همسو با خود هستند اما روحانيون انقلابی حاضر در تجمع قانونی در محیط سربسته با هدف دفاع از انقلاب و مردم، فقط به استناد تابلوی «‎استخر فرح در انتظارت»، با دستبند و چشم بند و قرار گرفتن در سلول انفرادی در فشارند؟!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. زمانی مرحوم فریدون فرخزاد شومن تلویزیون بود او هر هفته مقدار زیادی نامه هایی که محاطبشان خودش بود نشان میداد ومی گفت هرکس بدترین(نقل بمضمون)سخن یا اشاره توهین امیزی به او بنماید باوجایزه میدهد….این عنصر مفلوک وعقده ای بدجوری مشتاق است که خودنمایی کند اودر در حد یک شومن قبل از انقلاب هم نیست ……….

  2. این کفن پوش هوچی باز که می خواهد در چشم باشد چه توجیهی برای حمله به بیوت بعضی مراجع و آشفته کردن فضای کلی داشته و یا چرا در زمان احمدی نژاد که از أدم و عالم شکایت می شد و هیچ.منتقدی تحمل نمی شد، سکوت کرده و به مرخصی رفته بود! اگر ردصلاحیت نشده بود، در امتحان رای مردم رفوزه می شد!؟! شانس آورد!

  3. آبرو و حیثیت آقای روحانی بالاتر از اهانت هایی است که در این ۶ سال اخیر از وی و اذنابش علیه مخالفینش بیان شده است. دوستان بر مسند نشسته سرشار از غرور و تکبر و نخوت هستند ان شاالله خدواند شرشان را از سر این ملت کوتاه کند.

  4. عجب آدم منصف و با تقوائى تشريف دارند اين جناب رسائى ! اين قدر راستگو ، شريف و متقى و بى هوا ؟! بارك الله واقعاً . ضمن اينكه كينه اى هم نيستند خدا رو شكر ! من شخصاً به وجود اين روحانى جليل القدر و خداترس مباهات ميكنم ، شما هم بكنيد لطفاً ، مضافاً به اينكه يك نكته هم به محضرشون عرض ميكنم و تقاضائى كوچك ! اين كه : از بابت بن هاى كتاب و بودجه ارشاد قم خيالشون راحت ، ما ملت هيچ شك و شبهه اى در اين مورد نداريم و دفاعيات ايشان را پيش پيش قبول ميكنيم و هيچ گونه نگرانى از بابت بودجه ارشاد نداريم اما بزرگوارى كنند و بر ما منت نهند و نتيجه تحقيقات مهمى كه در خصوص سيادت ميرحسين موسوى انجام داده و دحمت كشيده اند منتشر كنند . پيش پيش مقام پژوهش گرى ايشان را ارج مى نهيم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا