خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخ آخوندی به دو خبر کذب «رسانه‌های انقلابی دو آتشه»

«عباس آخوندی»، وزیر راه وشهرسازی در کانال تلگرامی خود نوشت:

«🔸از قدیم گفته می‌شد که باید به انقلابی‌های دو آتشه شک کرد. این حدیث رسانه‌های انقلابی دوآتشه‌ی ماست که در کنار ترامپ و دوش به دوش او بر علیه دولت خبرسازی می‌کنند. روز یکشنبه صبح که از منزل بیرون آمدم پیامکی از خبرنگار تسنیم دریافت کردم مبنی بر اینکه «آخوندی: اداره بندر چابهار به هند واگذار می‌شود، انسان وطن دوست از شنیدن این اخبار بمیرد مرگ بر او رواست». در این باره در ادامه توضیح خواهم داد. فهمیدم که اتاق جنگی در ضدرسانه شکل‌گرفته و طرحی را در دست اجرا دارند و قراراست آتش‌بارهای آنها بر علیه من بکار افتد. صبح اول وقت دفتر معاون اول رییس جمهور جلسه داشتم. رفتم و مشغول کار شدم و موضوع را فراموش کردم. ظهر متوجه شدم که خبرگزاری تسنیم موضوع را تیتر کرده و بقیه ضدرسانه‌های زنجیره‌ای همسوی حضرات نیز به موضوع پرداخته‌اند و جنجال رسانه‌ای بزرگی به‌پا کرده‌اند که چه نشسته‌اید گوشه‌ای از ایران را به اجنبی‌ها دادند. در برابر عده‌ای نیز با مراجعه به اصل خبر در هندوستان تحریفی که در خبر صورت گرفته‌بود را روکردند و تسنیم بدون عذرخواهی و اعلام تصحیح خبر، تیتر را تصحیح کرد. با خود گفتم که نباید درگیر این جریان شوم‌. یک تله است و باید از کنار آن رد شوم. روز دوشنبه دیدم که خبرگزاری فارس به نقل از آقای دکتر رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس اعلام کرده‌است که «طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با ۴۰ امضا به کمیسیون عمران مجلس تقدیم شد. از محورهای مهم این طرح می‌توان به بحث عدم تولید مسکن و همچنین ناتوانی در اتمام پروژه‌های عمرانی اشاره کرد. کمیسیون قاعدتا در اولین فرصت پس از تعطیلات مجلس،‌ طرح استیضاح آخوندی را بررسی می‌کند».

🔹همانند خبر قبلی، این خبر نیز در رسانه‌های زنجیره‌ای حضرات گسترش پیدا کرد. تعجب کردم که چگونه من از این موضوع خبر ندارم. قاعدتا اگر چنین چیزی صحت داشته باشد باید روز چهارشنبه هفته‌ی قبل به هیات رییسه تسلیم شده باشد و همان روز باید هیات رییسه به کمیسیون ارجاع داده باشد. معاون پارلمانی من که روز چهارشنبه در مجلس بود پس چرا او مطلع نشده‌است؟ از وی موضوع را سؤال کردم گفت: نه، چنین چیزی صحت ندارد. گفتم در هر صورت با آقای رضایی تماس بگیر و موضوع را از ایشان جویا بشو. ایشان با آقای رضایی تماس گرفت. ایشان تکذیب کرده‌بود و گفته‌بود که من در ۸ روز گذشته با هیچ خبرگزاری‌ای تماس نداشته‌ام. معاون من با دبیر کمیسیون تماس می‌گیرد ایشان هم می‌گوید چنین طرحی به کمیسیون واصل نشده‌است. از هیات رئیسه نیز جویا می‌شود آنها نیز دریافت چنین طرحی و ارجاع آن به کمیسیون را تکذیب می‌کنند. موضوع برای من جالب شد. با سخنگوی هیات رییسه مجلس شخصا تماس گرفتم، ایشان نیز تکذیب کرد و گفت چنین طرحی را دریافت نکرده‌ایم که ارجاع بدهیم.

🔸همان دیروز خبرگزاری فارس برای رضای خدا و در جهت ایجاد فضای امید در کشور خبر دیگری را نیز انتشار داد با این تیتر «مهندسان از رویکرد وزارت راه و شهرسازی به جد گلایه‌مندند/آخوندی نظام ساخت و ساز را در کشور نابود می‌کند». در این باره طی یک یادداشت مستقل توضیح خواهم داد.

🔸و اما در باره‌ی خبر اول. در این شرایط که امریکا در صدد است که اقتصاد ایران را فلج کند و تمام کشورها را از خرید نفت ایران منع و هرگونه دادوستد با ایران را متوقف کند و ترامپ و تیم تندرو او و وزیر خارجه امریکا کشور به کشور مسافرت می‌کنند تا آنها را تطمیع و یا تهدید کنند، قاعدتا ما نیز باید در صحنه بین‌المللی حضور داشته باشیم و از منافع ایران محافظت کنیم. معاون نخست وزیر هند و رییس مؤسسه ملی برای تحول هند و وزیر حمل‌ونقل و دریانوردی هند از من برای شرکت در کنفرانس جابجایی جهانی با عنوان حرکت دعوت کرده‌بودند. دوستان وزارت امور خارجه تاکید و اصرار داشتند تا من در این کنفرانس که در روز جمعه گذشته (۹۷/۶/۱۷) تشکیل می‌شد، شرکت و در حاشیه‌ی آن در باره‌ی روابط اقتصادی دو جانبه با آنان گفتگو کنم. قرار شد مواردی چون ادامه خرید نفت از ایران، تمهید اجرای موافقت‌نامه چابهار که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده‌، اجرای قرارداد سرمایه گذاری برای تجهیز فاز اول بندر چابهار و اپراتورشیپی (راهبری عملیاتی پایانه) آن که در سال ۹۵ با هندی‌ها همراه با شریک ایرانی‌شان توسط سازمان بنادر به امضا رسیده، ادامه حمل‌ونقل دریایی بین بنادر هند و ایران، سرمایه‌گذاری در اجرای راه‌آهن چابهار-زاهدان و سایر همکاری‌ها در حوزه ریل در دستور کار باشد. وارد فرودگاه دهلی که شدم مطلع شدم وزرای خارجه و دفاع امریکا همزمان با من برای شرکت در گفتگوی ۲+۲ در دهلی هستند. از جمله هدفشان قانع کردن هندی‌های برای عدم خرید نفت از ایران و قطع روابط تجاری آن کشور با ایران هستند.

🔹اولین جلسه را با آقای گادکاری وزیر حمل‌ونقل جاده‌ای و دریانوردی هند که افراد بسیار مؤثر در دولت هند است در دفترش داشتم. قرارداد سرمایه‌گذاری در بندرچابهار و اپراتورشیپی را با هم مرور کردیم. خوشبختانه همه چیز خوب پیش رفته‌بود. من به ایشان گفتم که می‌خواهم فراتر از این موضوع در باره مسائل کلی اقتصادی فیما بین دو کشور صحبت کنم. ایشان استقبال کرد و گفت: امریکا برای همه ما مشکل ایجاد کرده‌است. ولی، از آنجا که در هند اراده‌ی سیاسی برای تداوم روابط وجود دارد، با هم مشکلات را مرور خواهیم کرد و برای هریک راه‌حل خواهیم یافت. بلافاصله پس از جلسه نیز این متن را توئیت کرد: “وزیر محترم راه و شهرسازی ایران را ملاقات کردم. ما درباره پیشرفت توسعه بندر چابهار و مسائل مرتبط با همکاری های دوجانبه مذاکره کردیم”. من برای اینکه افکار عمومی به‌ویژه سیاست‌مداران و فعالان اقتصادی را با توجه به حضور دو وزیر امریکایی در هند تحت تاثیر قرار دهم، با روزنامه پرتیراژ اکونومیک تایمز، خبرگزاری هند (PTI) مصاحبه کردم و فردای آن روز نیز در حاشیه کنفرانس با ANI نیز مصاحبه مردم. از قضا مصاحبه من بلافاصله در تمام نشریه‌های پرتیراژ هند در روز جمعه انعکاس داشت و همه‌ی آنها به همزمانی این حضور با حضور وزرای امریکایی اشاره داشتند و خبرشان را به‌صورت ترکیبی تنظیم کرده‌بودند و به این اشاره داشتند که وزیر ایرانی چه می‌گوید و چه تلاشهایی کرده‌است و پمپئو چه می‌گوید و چه درخواستی از هند دارد و هندی‌ها چه موضعی گرفته‌اند. فقط به چند نقلِ قول توجه کنید. اکونومیک تایمز نوشت: این امر که هند در همان روز گفتگوی ۲+۲، به وضوح روشن کرد که نمی‌تواند واردات نفت ایران را کاهش دهد، و آنکه دهلی میزبان آخوندی بوده است، می تواند خود به عنوان بیانیه ای تلقی گردد. این امر در گفتگوی ۲+۲ مطرح شد و اکونومیک تایمز مطلع شده که آمریکا به مستثنی کردن دهلی از رعایت تحریم برعلیه ایران اشاراتی داشته است. طرف هندی، حساسیت روابط بلند-مدت در حوزه انرژی با ایران را به وزیران آمریکایی مهمان خود منتقل کرده است. NDtv گفت: جدای از افزایش تجارت بین سه کشور هند، ایران و افغانستان…، بندر چابهار به عنوان دروازه‌ای به فرصتهای طلایی برای تجارت توسط هند، ایران و افغانستان با کشورهای آسیای میانه محسوب می‌شود. هندوستان تایمز نوشت: به گفته‌ی یک مقام مسئول هندی: “کاهش واردات نفت ایران به صفر برای هند عملی نیست. آمریکا دغدغه‌های ما را درک می‌کند و هر دو طرف به مذاکره در این مورد ادامه خواهند داد. هند، پس از چین، بزرگترین خریدار نفت از ایران است؛ و به دنبال آن است تا آمریکا او را از اعمال تحریم بر علیه ایران معاف دارد. ایران شریک مهم هند است و دو کشور در حال توسعه بندر استراتژیک چابهار هستند که امکان دسترسی به دریا را برای افغانستان محصور در خشکی فراهم می‌کند. به خاطر مزایایی که چابهار برای افغانستان دارد، هند از آمریکا درخواست کرده تا برای این بندر استثنا قائل شود. پس از مذاکرات روز پنجشنبه، دومین مقام مسئول هندی گفت: ما امیدواریم امریکا اهمیت روابط ما با ایران و نیز نیازهای ما به عنوان کشور مهم صادرکننده نفت را درک کند.

🔸ما اطمینان حاصل کرده‌ایم که امریکا به ما در مواجهه با این چالش کمک خواهد کرد. همین روزنامه به نقل از پمپئو نوشت: ايالات متحده گفته است لازم است كشورها واردت نفت خود از ايران را به صفر كاهش دهند گرچه آنها چشم پوشي‌هايي از تحريم‌هايي كه از ۴ نوامبر آغاز مي‌شود را مدنظر قرار خواهند داد. آیا این اخبار نشان از موفقیت این سفر در این شرایط بسیار حساس نیست؟

🔹و اما در باره بندر، حضرات به‌خوبی می‌دانند که آنچه من گفتم در چارچوب اجرای قرارداد سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار به منظور حفظ همکاری استراتژیکشان و استفاده بیشینه از بندر در این شرایط که ایران از سوی امریکا تهدید می‌شود بیشترین کارآیی را دارد می‌باشد. اگر این افراد منافع ملی را طالب بودند، حداقل می‌توانستند به سابقه‌ی خبر در آرشیو خودشان که بیش از صدها خبر می‌شود رجوع می‌کردند و این‌گونه خبررا وارونه نمی‌ساختند. ولی حضرات دقیقا در کنار ترامپ قرار گرفتند و اذهان را بر علیه یک تصمیم درست و استراتژیک تحریک کردند.

🔸حال باید دید که انسان وطن دوست از هم‌داستانی یک خبرگزاری به ظاهر انقلابی با ترامپ اگر بمیرد مرگ بر او رواست و یا از انجام چنین سفر موفقی که در جهت تداوم روابط استراتژیک ایران و هند صورت گرفت؟ آن هم رسانه پُرخرجی که تحت امر نیروی نظامی است و از پول ملت سالانه ده‌ها میلیارد تومان هزینه می‌کند.

🔹و اما در باره‌ی نفسِ استیضاح که من همواره از آن استقبال کرده‌ام. من به اینکه در پیشگاه ملت به نمایندگانشان توضیح دهم افتخار می‌کنم. تا کنون نیز در این پنج سال پنج بار از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفته‌ام. شش بار هم مورد سؤال قرار گرفته‌ام که هر شش بار پاسخ‌های من برای نمایندگان مجلس قانع‌کننده بوده‌است. استیضاح برای من یک امر قانونی است ولی مهم یک خبرسازی با هدف جنگ روانی است. یا آقای دکتر رضایی با خبرگزاری فارس صحبت کرده و یا نکرده‌است. اگر صحبت کرده که ایشان تکذیب می‌کنند صدای ایشان را پخش کنند. واگر نکرده، باید خبرگزاری فارس توضیح دهد که چگونه این خبر را جعل کرده‌است؟ و از جناب رضایی، نمایندگان محترم و ملت ایران بابت این خبر جعلی پوزش بخواهد. همه خوب می‌فهمند که حضرات در پی فضاسازی برای استیضاح قبل از پایان تعطیلات تابستانی مجلس هستند و می‌خواهند فضا را آماده کنند تا نمایندگان محترم تا به‌کار بازگشتند دست به‌کار شوند. حتما این هم در راستای انجام وظایف ملی و ضدامریکایی خبرگزاری فارس است که به ۴ زبان برای دفاع از مواضع جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند و سالانه ده‌ها میلیارد تومان هزینه می‌کند می‌باشد. پیش از این خبرگزاری فارس با همکاری تسنیم برعلیه من حدود ۶۰ دقیقه ویدئوهای تحریک‌کننده وتهییج‌کننده با محتوای دروغ تهیه کرد که هرکدام برای به‌خطر انداختن جان من کافی بود. از یک تهیه‌کننده پرسیدم که تهیه یک دقیقه ویدئوی سفارشی حداقل چه مقدار هزینه دارد. او گفت که حداقل ده میلیون تومان. حال حضرات حدودا ۶۰ دقیقه ویدئو تهیه کرده‌اند. از این بابت، به‌دستگاه قضا شکایت بردم. ولی، حتی به تهیه دادخواست هم منجر نشد چه رسد به محاکمه. با همه‌ی اینها، ما هم خدایی داریم و به او پناه می‌بریم.

🔸حضرت یعقوب گفت: قَالَ إِنَّمَا أَشْكُو بَثِّي وَحُزْنِي إِلَى اللَّهِ وَأَعْلَمُ مِنَ اللَّهِ مَا لَا تَعْلَمُونَ ﴿يوسف: ٨٦﴾ «من شكايت غم و اندوه خود را پيش خدا مى‌برم، و از [عنايت‌] خدا چيزى مى‌دانم كه شما نمى‌دانيد. امروز صبح که قران می‌خواندم به این دو آیه دلگرم کننده برخوردم که امید و استقامت را در من چندچندان کرد. مَا عِندَكُمْ يَنفَدُ ۖ وَمَا عِندَ اللَّهِ بَاقٍ ۗ وَلَنَجْزِيَنَّ الَّذِينَ صَبَرُوا أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ [١٦:٩٦] آنچه پيش شماست تمام مى‌شود و آنچه پيش خداست پايدار است، و قطعاً كسانى را كه شكيبايى كردند به بهتر از آنچه عمل مى‌كردند، پاداش خواهيم داد. وَاصْبِرْ وَمَا صَبْرُكَ إِلَّا بِاللَّهِ ۚ وَلَا تَحْزَنْ عَلَيْهِمْ وَلَا تَكُ فِي ضَيْقٍ مِّمَّا يَمْكُرُونَ [١٦:١٢٧] و صبر كن و صبر تو جز به [توفيق‌] خدا نيست و بر آنان اندوه مخور و از آنچه نيرنگ مى‌كنند دل تنگ مدار.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا