خرید تور تابستان ایران بوم گردی

راه اندازی تماس صوتی بر بستر وای فای در کشور

مکالمه تلفنی بر بستر وای فای (وای فای کالینگ) که پیش از این به صورت آزمایشی بهره برداری شده بود، به صورت تجاری و رسمی در کشور راه اندازی شد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، این سرویس با نام «تلفای» خدمتی جدید است که توسط اپراتور اول ارائه شده است. با استفاده از سرویس تلفای، مشترکین اپراتور مزبور نیازی به پوشش شبکه تلفن همراه برای برقراری تماس نخواهند داشت، بلکه تنها با دریافت و نصب اپلیکیشن تلفای، فعالسازی سرویس و اتصال به هر شبکه وای فای می توانند مکالمه کنند و برای این کار نیازی به استفاده از هیچ اپلیکیشن واسط دیگری ندارند. سرویس مزبور در پیاده روی اربعین امسال به صورت آزمایشی برای زائرین ارائه شده بود.
مشترکین می توانند پس از فعالسازی تلفای، تماس را با استفاده از شماره گیر تلفن همراه خود و همانند تماس عادی برقرار و دریافت کنند. هزینه برقراری تماس نیز کاملا مشابه تماس عادی بوده و با استفاده از این سرویس اتصال به هر شبکه وای فای، مشابه اتصال به آنتن همراه اول است.
از مزایای تلفای ارائه شده، تماس روی وای فای بدون نیاز به اپلیکیشن واسط، برقراری و دریافت تماس در نقاط با آنتن دهی ناپایدار و یا با ازدحام بالا بوده و مشکل ناپایداری آنتن دهی شبکه تلفن همراه در این نقاط یا داخل برخی ساختمان ها حل خواهد شد. همچنین در هنگام تماس، مخاطب تفاوتی بین تماس تلفای و تماس عادی مشاهده نمی کند و برخلاف سایر اپلیکیشن های تماس اینترنتی که لازم است طرف دیگر مکالمه نیز اپلیکیشن را نصب کرده باشد، برای تماس از طریق تلفای طرف دیگر مکالمه نیازی به فعالسازی این سرویس ندارد.
لازم به ذکر است در حال حاضر مشترکین همراه اول که سیمکارت یوسیم دارند و گوشی همراه آنها اندروید ۴.۴ به بالا باشد، می توانند از این سرویس استفاده است و برای برای سیستم عامل ios نیز به زودی ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا