خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در جلسه‌ی شمخانی با خودروسازان و قطعه‌سازان چه گذشت؟

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی جزئیاتی از جلسه «علی شمخانی»،  دبیر شورای عالی امنیت ملی با فعالان صنعت خودرو و قطعه‌سازی را بیان و از برنامه‌ریزی برای حل مشکلات این صنایع در ستاد مقابله با تحریم، خبر داد.

محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حاشیه بازدید دبیر شورای عالی امنیت ملی از گروه صنعتی ایران خودرو، جلسه مشترکی با حضور آقای شمخانی و فعالان صنعت خودرو و قطعه‌سازی برگزار شد.

وی ادامه داد: در ابتدای این جلسه دبیر شورای عالی امنیت ملی این موضوع که صنعت خودرو جزو تحریم‌های اولیه آمریکا از نیمه مرداد ماه قرار گرفته را نشانه اهمیت این صنعت در تولید و اشتغال ملی و همچنین ادامه فعالیت صنایع وابسته به‌ویژه صنعت قطعه‌سازی دانست.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی افزود: در ادامه این جلسه گزارشی از وضعیت صنعت خودرو و قطعه‌سازی و مهمترین مشکلات موجود ارائه و اعلام شد که قیمت‌گذاری دستوری خودرو، کمبود نقدینگی و پایین بودن سقف اعتباری خودروسازان در سیستم بانکی و مشکلات تامین و تخصیص ارز، از مهمترین مشکلات فعلی صنایع خودرو و قطعه‌سازی است.

وی با بیان اینکه در این جلسه دبیر ستاد مقابله با تحریم نیز حضور داشت، خاطرنشان کرد: پس از ارائه گزارش از وضعیت فعلی صنایع خودرو و قطعه‌سازی مقرر شد این مشکلات در جلسه ستاد مقابله با تحریم متشکل از چند تن از وزرا و معاون اول رییس‌جمهوری، مطرح و برای آنها چاره‌اندیشی شود.

نجفی‌منش ادامه داد: در این جلسه دبیر شورای عالی امنیت ملی بر ضرورت حل هرچه سریع‌تر مشکلات صنعت خودرو و قطعه‌سازی به عنوان یکی از مهمترین صنایع اشتغال‌زای کشور تاکید کرد.

وی تصریح کرد: مشکلات یاد شده موجب افت ۳۸ درصدی تولید خودرو در کشور در مرداد ماه شده است بنابراین امیدواریم مشکلات هرچه زودتر حل شود تا شاهد افت بیشتر تولید خودرو در ماه‌های آینده نباشیم.

بنا بر این گزارش علی شمخانی – دبیر شورای عالی امنیت ملی – روز دوشنبه در گروه صنعتی ایران خودرو حضور یافته و از خطوط تولید این شرکت بازدید کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا