خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ترک تحصیل بخاطر 50 هزار تومان

در بلبشوی شهریه‌های مدارس دولتی، کودکانی هستند که حتی برای 50 هزار تومان ترک تحصیل می‌کنند و بعد از چند سال به دلیل نداشتن تحصیلات کافی دچار معضلات مختلف اجتماعی و فرهنگی می‌شوند. طبق قانون اساسی، دولت مسوولیت کاملی در قبال تحصیل رایگان آن‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: شهریه مدارس دولتی در مناطق مختلف تهران چقدر است؟ [+جدول]

«شیرمحمدی»، مادری است که در شهریار زندگی می کند و به دلیل مشکلات اقتصادی که دارد، فرزندانش به اجبار ترک تحصیل کرده‌اند. او در اینباره به خبرنگار انصاف نیوز گفت: پسر بزرگم به نام «پیام» تا اول دبیرستان درس خواند و بعد ترک تحصیل کرد؛ مدتی دچار افسردگی بود چون درسش آنقدر خوب بود که آن زمان از طرف مدرسه چند لوح تقدیر گرفته بود، اما حالا شش سال است که کارگری می‌کند.

او ادامه داد: پسر دیگرم «عرفان» کلاس نهم قرار بود برود، اما نتوانستم او را به مدرسه بفرستم؛ حالا یک سال است که ترک تحصیل کرده است. عرفان هم درسش خیلی خوب بود.

این مادر افزود: کیوان، پسر آخرم هم امسال به کلاس پنجم می‌رود، هنوز نه ثبت‌نامش کردم و نه کتاب و لباس فرم را برایش تهیه کردم. چون کفاشی می‌کرد که هزینه تحصیلش را پسنداز کند، اما کفاشی جمع شد و حالا دیگر پولی نداریم. خودم هم به دلیل بیماری آسم گاهی نمی‌توانم کار کنم.

شیرمحمدی در ادامه گفت: مدرسه هنوز کارنامه سال قبل کیوان را نداده است بخاطر اینکه برای گرفتن کارنامه و ثبت‌نام مدرسه باید 50 هزارتومان پرداخت کنم.

«ولی‌زاده»، مادر دیگری است که از دریافت شهریه‌های اجباری به خبرنگار گفت: هزینه ثبت‌نام پسر و دو دخترم نفری 50 هزارتومان است؛ باتوجه به شرایط اقتصادی که دارم مدرسه به دو دخترم نفری پنج هزارتومان تخفیف داد!، حالا باید 90 هزارتومان را به مدرسه دخترانم بدهم، اما تاکنون پرداخت نکرده‌ام.

او در ادامه افزود: هزینه‌ی کاغذهای مصرفی را از دانش‌آموزان می‌گیرند؛ اگر پولی پرداخت نکنیم به فرزندانمان نمی‌دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. درس نخوانند خب، کسي که پول ندارد براي چه بايد درس بخواند!!؟ همين است که هست، ما برگشته ايم به دوران انوشيروان عادل. هم فقط طبقات پولدار و مرفه جامعه حق دارند درس بخوانند و هم مهم تر از آن انوشيروانمان عادل است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا