خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کدام صفحه ی دکتر ظریف در فیسبوک واقعی است کدام جعلی

دکتر جواد ظریف در فیسبوک صفحه ای دارد که پیشتر خبرنگار انصاف نیوز اصالت و واقعی بودن آن را گزارش داده است اما پس از انتخاب وی به وزارت خارجه، یک نفر به ظاهر کلاهبردار با هدفی نامشخص اقدام به ایجاد اکانتی با نامی مشابه کرده و از درخواست عضویت نیز برای دیگران می فرستد. لذا صرفا واقعی بودن صفحه ی جواد ظریف که هم اکنون بالغ بر 60 هزار عضو دارد تایید می شود. آدرس تنها صفحه ی واقعی دکتر ظریف: https://www.facebook.com/jzarif

در همین زمینه خبرنگار “آینده” نیز گزارش داد: همزمان با فرایند رای اعتماد به وزرا، علاوه بر صفحه واقعی، ظاهرا یک اکانت جعلی به نام محمدجواد ظریف در سایت فیسبوک راه اندازی شده که جماعت زیادی را سر کار گذاشته، اما خیلی زود هویت غیرواقعی آن فاش شده است.

صفحه ظریف در فیسبوک که از 4 سال قبل فعال بود و البته مدتی غیرفعال شده بود، همزمان با معرفی او به عنوان وزیر امور خارجه، فعال تر شد و چند عکس و سخنرانی از او را ارائه کرد که با استقبال زیادی مواجه شد و حتی اخیرا برخی رسانه های خارجی هم گزارشهایی درباره این صفحه نوشتند.

در این صفحه اعلام شده بود: «با تشکر از لطف همه دوستان. به دنبال سوال برخی از شما عزیزان , این صفحه توسط من و فرزندانم به روز می شود.محمد جواد ظریف»

همچنین در پست دیگری ابراز امیدواری شده بود از طریق این صفحه ارتباط وزیر جدید خارجه با مخاطبان برقرار بماند.

اما کمی پس از رونق این صفحه، کاربری مشابه و همنامی ساخته شد و به عضوگیری از کاربران فیسبوک پرداخت.

جالب آن که مدیر این اکانت[جعلی] که تلاش می کرد محتوای صفحه ظریف را دقیقا بازنشر کند، تاریخ راه اندازی کاربری خود را پنهان کرده بود.

اخیرا برخی کاربران شبکه فیسبوک اعلام کرده اند با توجه به گفتگو (chat)  خود با صاحب این اکانت دریافته اند که نام آن جعلی است و به محمدجواد ظریف، وزیر خارجه تعلق ندارد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا