خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لذت صبحانه سریع و سالم

سودابه هروی فرد، کارشناس تغذیه ی انصاف نیوز: اهمیت وعده صبحانه و نقش آن در تغذیه سالم، کارکرد مغز و پیشگیری از بیماری های مزمن مانند چاقی، دیابت و … برای کسی پوشیده نیست. از سوی دیگر همزمان با شروع سال تحصیلی نگرانی والدین از عدم صرف صبحانه فرزندان شدت می یابد. به خاطر داشته باشیم که کودکان قربانی عادت های پدر و مادر ها هستند. بنابراین، برای شکل گیری عادات مناسب باید از خود شروع کنیم.

کمبود فرصت کافی و نبود تنوع از دلایل عمده بی رغبتی به صرف صبحانه است. در این بخش، پیشنهاد هایی برای تهیه صبحانه ساده، سریع و سالم ارائه می شود، تا با ایده گرفتن از آن ها لذت صرف صبحانه در کنار خانواده را تجربه کنید. 

1- نیمروی سبزیجات: به نیمروی سنتی انواع سبزیجات مانند گوجه فرنگی، اسفناج، قارچ یا سبزیجات معطر وغیره اضافه کنید. همچنین افزودن اندکی پنیر و تکه های گردو، علاوه بر تنوع در مزه باعث افزایش ارزش غذایی صبحانه می شود.

2- ماست میوه ای: کودکان به طور معمول از این صبحانه رنگی استقبال می کنند. برای تهیه کافی است تکه های خرد شده میوه های فصل ( برای نمونه: هلو، شلیل، سیب و آلو ) را با ماست مخلوط کنید.

3- سالاد میوه: روش تهیه شبیه ماست میوه ای است با این تفاوت که به جای ماست سس سالاد اضافه کنید. به عنوان سس سالاد می توانید از مخلوط خامه و عسل یا عسل و آبلیمو استفاده کنید.

4- ترتیلای تخم مرغ: سفیده تخم مرغ، لوبیای پخته، سس سالسا و تکه های پنیر را با هم مخلوط کنید. پس از پخت، مخلوط را در نان ترتیلا پیچیده و میل کنید.

5- معجون یخی: ماست، تکه های میوه های یخ زده مانند موز، توت فرنگی و تمشک را با شیر یا آبمیوه در مخلوط کن به هم بزنید.

6- پوره کدو حلوایی: کدو حلوایی را پس از پوست گرفتن با مقداری عسل آب پز کنید سپس در مخلوط کن بریزید تا به طور کامل یکدست شود.

7- سیب شگفت انگیز: سیب را دو نیم کنید. هسته ها و بخش غیر خوراکی را خارج کنید و با کره بادام زمینی پر کنید.

8- مخلوط سیب، پنیر و مغز ها: این مخلوط را علاوه بر صبحانه می توانید به عنوان میان وعده در مدرسه و محل کار مصرف کنید.

9- هوموس (حمص): یک پیش غذای لبنانی بسیار مغذی و خوش طعم است. نخود پخته، روغن زیتون، ارده، آبلیمو ،نمک، فلفل و اندکی عسل را در یک دو سه مخلوط کنید تا یکدست شود. مایه را به تنهایی یا همراه نان میل کنید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا