خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارشی از مراسم سالگرد آیت الله منتظری

«عمادالدین باقی» در یادداشتی تلگرامی با عنوان «گفتگوی زنده با آیت الله منتظری 22 شهریور 97» نوشت:

امروز سالگرد جاویدیاد آیت الله منتظری (طبق ماه قمری) در نجف آباد بود. مراسمی که هرساله یک رخداد چشمگیر است اما در رسانه‌ها پوشش داده نمی‌شود، چه رسانه‌ی حکومتی که مراسم حکومتی را که مشارِکتش اداری و گاه تکلیفی یا نمایشی و با جمعیتی اندک شمار است، بزرگنمایی می‌کند، چه رسانه‌های برون مرزی که هربرگی از درخت می‌افتد را حادثه‌ای بزرگ جلوه می‌دهند. اما نادیده گرفتن این مراسم مطلقا مردمی و واقعا خودجوش، هیچ تاثیر منفی بر داوم آن ندارد. این مراسم باشکوه، نتیجه و جلوه پایمردی مردم قهرمان نجف آباد است.

در طول 7 ساعت صبح وعصر با حضور هزاران تن از مردم از گروه‌های مختلف شغلی، سنی و زنان و مردان که در مسجد جابجا می شدند (تصویر پیوست فقط گوشه‌ای از فضای حسینیه‌ی اعظم و یک نوبت جابجایی است). همواره گفته‌ام که اگر الگوی رفتاری و پایمردی نجف آباد، سراسری بود وضعیت کشور دیگرگون بود.

یکی از ابتکارات جالب این بود که مجری مراسم به طور زنده سوالات سیاسی و فکری متنوع و مهمی را از آیت الله منتظری می‌پرسید و پاسخ‌های مناسب و دقیق ایشان بی‌درنگ به صورت تلویزیونی پخش می‌شد.

من از سخنرانی منع شده بودم اما موضوع ممنوعیت و اظهار تأسف و اعتراضات مجری و سخنرانان به دفعات تکرار شد و بیش از آنچه می‌خواستم بگویم انتقادی و مؤثر بود.

کتاب «مستندسازی برای قائم مقام» که مجموعه‌ی مطالب منتشر شده‌ام در رسانه‌های مجوزدار بود و به همت ستاد برگزاری مراسم تکثیر شده بود همراه با چند عنوان کتاب دیگر، پیش از مراسم توسط عوامل اطلاعاتی، ضبط شد در حالی که سیمای میلی پیوسته  فیلم به اصطلاح مستند فرمایشی علیه آیت الله منتظری پخش می‌کند ولی تحمل چند نسخه کتاب را ندارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. حضرت آيه الله العظمي منتظري (رض) نمونه اي کامل و حقيقي از نشانه هاي خداوند بر روي زمين بود. يادش گرامي و راهش پر رهرو باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا