خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کسی «مرگ بر هاشمی» در مشهد را عهده می گیرد؟ (+توضیح)

روز سه شنبه در مشهد عده‌ای «به شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی اهانت کرده و شعار مرگ بر هاشمی سر دادند»؛ اما چه کسی مسوولیت چنین اهانت‌هایی به بزرگان انقلاب را که در حال عادی شدن هستند، بر عهده می‌گیرد؟
به گزارش انصاف نیوز، در سال‌های اخیر به ویژه پس از انتخابات سال 88، سر دادن شعار «مرگ» بر لیدرهای سیاسی و افراد مورد احترام طرفین رواج پیدا کرده و هر در تجمعات منتسب به دو قطب سیاسی شعارهایی از این دست شنیده می‌شد.
هاشمی رفسنجانی در حال حاضر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام است و توهینی اینچنینی به کسانی در این رده، نشانه‌ی از بین رفتن پرده‌های اخلاقی و روی آوردن مخالفان و منتقدان به پایین ترین سطح رفتار سیاسی است.
در روز دانشجو، اقلیت پنج – شش نفری در حضور رییس جمهور در دانشگاه علوم پزشکی ایران شعار «مرگ بر موسوی» سر دادند که روحانی خطاب به اقلیت شعار دهنده گفت: یک سری تازه به دوران رسیده که البته به آنها احترام می گذاریم نگران انقلاب شده اند!
حالا در مشهد خبرگزاری رسمی دانشگاه آزاد (آنا) گزارش کرده که « نیروهای خودسر، ضمن آنکه به شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی اهانت کرده و شعار مرگ بر هاشمی سر دادند، به سمت فائزه هاشمی حمله کردند که با کمک نیروهای حراست دانشگاه، فائزه هاشمی از محل سالن خارج شد».
اما به نوشته ی خبرگزاری آنا، محمدجواد قمری، از اعضای بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد مشهد در تماسی با این خبرگزاری (آنا) اعلام کرده که: «کسانی که باعث لغو این مراسم شدند، نیروهای خودسر و غیردانشجو نبودند، بلکه ما اعضای بسیج دانشجویی دانشکده …  مانع شدیم … خانم فائزه هاشمی از نگاه ما، یکی از سران فتنه است … خانم هاشمی اصلا وارد سالن آمفی تئاتر نشدند که ما بخواهیم به ایشان حمله کنیم؛ بلکه ایشان به دلیل فضای اعتراضی که در دانشگاه پیش آمد، اصلا جرأت نکرد از دفتر ریاست دانشگاه بیرون بیاید … عضای بسیج، به محض اینکه متوجه شدند ایشان در حال خروج از دانشگاه است، دنبال ایشان رفتند تا اعتراض خود را نسبت به حضورشان در دانشگاه آزاد مشهد اعلام کنند. البته فضا به حالت تعقیب و گریز نبود و نیروهای بسیج از ایشان فاصله زیادی داشتند. معترضان به حضور خانم فائزه هاشمی‌، درِ دانشگاه را نشکستند. قطعا با وجود انتظامات، امکان چنین کاری هم نیست؛ ولی ما قصد ورود به آمفی تئاتر – محل برگزاری مراسم – را داشتیم که با ممانعت دانشجویان اصلاح‌طلب و حراست مواجه شدیم و بر این اساس، درِ آمفی‌تئاتر را شکستیم تا بتوانیم وارد شویم».
در این باره سوالات بسیاری پیش می‌آید از جمله:
آیا مسوولیت شعار توهین آمیز «مرگ بر هاشمی» را هم گروهی می‌پذیرند؟ اگر این گروه آن شعار را داده، نهاد بالاسری این گروه هم حاضر به پذیرش مسوولیت آن هست؟
چه تضمینی وجود دارد که این گروه شعاردهنده در صورت عدم کنترل، در آینده به سوی عملی کردن این شعارهای رادیکال خود نروند؟ و یا دایره‌ی شعارهای اینچنینی را به سوی دیگران و از جمله دیگر مسوولین نبرند؛ مانند ماجرای 22 بهمن سال 91 در قم؟
چرا کسانی که شعارهایی اینچنینی علیه کسی مثل هاشمی رفسنجانی سر می‌دهند، با شناسنامه مسوولیت آن را نمی‌پذیرند؟
آیا پیاده نظام چنین دیدگاهی، نتیجه‌ی 8 ساله‌ی دولت «آنتی هاشمی» را که 11 روز خانه نشینی کرد، ندیدند؟
چرا این جماعت مدعی برای اثبات ادعاهای خود و مجازات متهمان ساختگی به فتنه و امثال آن، به دستگاه قضایی مراجعه نمی‌کنند؟ و مگر به آن هم اعتماد ندارند؟!
چگونه است که کسانی به صورت علنی می‌توانند شعار مرگ بر شخصیت دوم نظام سر بدهند و تاکنون هم بازخواست نشده‌اند، در حالی که کسانی امکان برگزاری مراسم قانونی و با مجوز خود را پیدا نمی‌کنند؟
آیا نهادی غیر از دانشگاه حق دخالت قانونی در تصمیم به برگزاری یا لغو تصمیمات داخل دانشگاه‌ها را دارد یا ندارد؛ اگر ندارد که ندارد، چگونه در برابر دخالت رسمی اعضای آن سکوت شده است؟ و اگر دارد، در کجای قانون آمده است؟
توضیح پنجشنبه شب:
خبرگزاری دانشگاه آزاد (آنا) روز پنجشنبه در خبری نوشت: «در پی انتشار خبر برهم زدن سخنرانی فائزه هاشمی توسط چند عضو بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد که در تماس یک عضو خودخوانده و بیان اخبار کذب به نقل از بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی با خبرگزاری آنا و گفتگوی وی با خبرنگار این خبرگزاری صورت گرفت، خبرنگار آنا به جزئیات بیشتری درباره این خبر دست یافت که حکایت از آن دارد که  فرد مصاحبه کننده هیچگونه ارتباط و مسوولیتی در بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد نداشته و اظهارات وی کذب بوده است، به همین منظور خبرگزاری آنا ضمن تصحیح این خبر از بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد عذرخواهی می‌کند».
با توجه به این خبر مبهم و غیرقطعی خبرگزاری آنا، پرسش آخر به «نهادی غیر از دانشگاه» تغییر کرد.
اما این خبرگزاری در توضیح امروز خود به هویت فرد تماس گرفته اشاره نکرده که اگر عضو بسیج دانشجویی نبوده، پس عضو چه گروه و جمعی بوده است و یا اساسا عضویتی در گروهی نداشته است؟
آیا این خبرگزاری به عنوان خبرگزاری رسمی دانشگاه آزاد، پیگیر اطلاع مسوولین دانشگاه آزاد مشهد شده است که چه کسانی در روز روشن در داخل دانشگاه چنان شعارهایی داده اند؟
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا