خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علت برگزاری «جلسه اضطراری» شورای امنیت با موضوع کره‌شمالی چیست؟

یک عضو هیئت ایالات متحده در سازمان ملل اعلام کرد: واشنگتن قصد دارد روز دوشنبه جاری یک جلسه اصطراری در شورای امنیت سازمان ملل به دلیل ناخرسندی از مواضع روسیه در قبال کره شمالی تشکیل دهد.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که پیشتر نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل از اصلاحیه‌هایی که روسیه در یک گزارش کمیته کارشناسی سازمان ملل برای اجرای تحریم‌های کره شمالی به عمل آورد، اظهار ناخرسندی کرده بود.

مقام مسؤول روابط عمومی هیئت آمریکا در سازمان ملل به ایتارتاس در پاسخ به این سوال که آیا شورای امنیت سازمان ملل در پی اظهارنظرهای نیکی هیلی نسبت به ناخرسندی از این اصلاحیه‌های روسیه نشستی را تشکیل خواهد داد، گفت: من می‌توانم برگزاری چنین نشستی در روز دوشنبه را تایید کنم. روز پنج‌شنبه واحد مطبوعاتی هیئت روسی در سازمان ملل نیز اعلام کرد که این اصلاحیه‌ها از سوی طرف روسی مطرح شده و در گزارش ۱۷۱۸ کمیته کارشناسان سازمان ملل برای تحریم‌های کره شمالی اعمال شده است.

این هیئت تاکید کرد: این اصلاحیه‌ها تنها باعث افزایش کیفیت این گزارش شده‌اند.

هیئت روسیه در عین حال تصریح کرد: تحولات مربوط به این گزارش بار دیگر اهمیت همکاری میان کمیته سازمان ملل و کارشناسان را نشان داد.

در تاریخ ۳۱ اوت واسیلی نبنزیا فرستاده روسیه به سازمان ملل در پی یک نشست شورای امنیت این سازمان درباره کره شمالی در پشت درهای بسته به خبرنگاران گفت: روسیه جلوی بحث‌های این شورا در مورد اجرای تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ تا زمان اعلام این اصلاحیه در این گزارش را می‌گیرد. روسیه پیشتر در تاریخ ۲۴ اوت نیز مانع تصویب دستور کار کمیته تحریم‌های سازمان ملل شده بود اما رئیس آن از گنجاندن این موضع در گزارش مربوط به تحریم‌ها علیه کره شمالی خودداری کرد.

نبنزیا کمی پس از این اتفاق گفت‌ که روسیه و دیگر هیئت‌ها در سازمان ملل نسبت به درز مرتب اطلاعات از این کمیته اظهار نگرانی کرده و درخواست تحقیقات در این رخداد را داده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا