خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«بنیاد شهید زیربار فشار مدیران بازنشسته نرفت»

درپی انتشار خبری مبنی بر تلاش بعضی مدیران برای افزایش درصد جانبازی و فرار از قانون منع بکارگیری بازنشستگان، که واکنش‌هایی را در فضای مجازی در پی داشت، علی عالی روزنامه‌نگار که به نقل از برخی کارکنان بنیاد شهید راجع به این موضوع توییتیی منتشر کرده بودگفت که بنیاد شهید زیربار فشار این مدیران نرفته است.  دکتر کیومرث یزدان‌پناه، معاون پارلمانی اسبق بنیاد شهید نیز ضمن تشریح چگونگی افزایش درصد جانبازی، می‌گوید قوانین در این مورد بسیار محکم هستند.

توییت علی عالی:

«بچه‌های بنیاد شهید می‌گویند در هفته‌های گذشته مدیران بازنشسته برای افزایش درصد جانبازی خود به ۵۰ درصد در حال لابی گسترده و فشار به مسوولان بنیاد شهید هستند :)))) جدی این‌ها اصلا باورشان نمی‌شود باید بروند. چسبیدند به میز و صندلی با التماس 🙂 خجالت‌آور است»

علی عالی روزنامه‌نگار ورزشی که در حساب توییتر خود به این موضوع پرداخته بود به خبرنگار انصاف نیوز گفت: بیشتر حوزه‌ی ورزش مدنظر من بود. گویا عده‌ای به‌دنبال افزایش درصد جانبازی بودند و لابی‌هایی هم انجام شده بود؛ اما خبری که من از خود  بنیاد دارم این است که به هیچ عنوان زیربار این موضوع نمی‌روند و حاضر نیستند که کار خاصی برای مدیرانی که بدنبال افزایش درصد بودند انجام دهند. به این دلیل که می‌گویند، کمیسیون پزشکی که می‌خواهد شکل بگیرد حداقل یکی-دو سال طول می‌کشد تا نتیجه را اعلام کند و با آن سرعتی که مدنظر مدیران است این اتفاق نمی‌افتد. تلاش مدیران بیشتر برای این است که بتوانند مجوزهای لازم را بگیرند، ولی بخاطر اینکه همه‌چیز کامپیوتری شده است و به مصوبه نیاز دارد، مثل قدیم نیست که راحت بتوان چنین کارهایی انجام داد.

وی افزود: سازوکار این موضوع به این صورت است که باید درخواست بدهند، در کمیسیون پزشکی بررسی شود و… . می‌دانم که الان خیلی از آدم‌ها در نوبت هستند و اصلا در حال حاضر به مدیران ما وقت نمی‌رسد که بخواهند درصد جانبازی‌ خود را جابجا کنند.

عالی در پایان گفت: امروز هم خبری دیدم که تمامی موضوعاتی که می‌خواهد در بحث پرونده‌ها مطرح شود تا قبل از مصوبه است. یعنی بعد از مصوبه هرکسی درصد جانبازی‌اش افزایش هم پیدا کند بی‌تاثیر خواهد بود.

یزدان پناه، معاون پارلمانی سابق بنیاد شهید در پاسخ به اینکه آیا اینگونه مطالبانت مسبوق به سابقه بوده است؟، به خبرنگار انصاف نیوز گفت: بحث ارتقاء درصد جانبازی فقط مربوط به شرایط پیشرفت آسیب‌پذیری ناشی از عوارض جنگی است و چیز دیگری بر آن تاثیرگذار نیست؛ قوانین این موضوع نیز بسیار محکم است.

وی در پایان گفت: واقعا به همین سادگی امکان‌پذیر نیست. درصورتی درصد جانبازی اضافه می‌شود که کمیسیون عالی پزشکی بنیاد، به این تشخیص برسد که عوارض ناشی از پیامدهای مجروحیت زمان جنگ پیشرفتی داشته است. در غیر اینصورت اصلا چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. بنیاد به این مسایل بسیار حساس است و نظارت‌های نهادهای حاکمیتی و حکومتی از جمله بازرسی رهبری اصلا اجازه نمی‌دهند که چنین مسایلی اتفاق بیفتد.

گفتنی است که ابتدای مردادماه امسال نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را اصلاح کردند:

«به‌کارگیری بازنشستگان در سمت‌های مذکور در بندهای الف، ب و ج ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 86 و همچنین به کارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صرفاً در دستگاه متبوع خود مجاز است. به‌کارگیری بازنشستگان در وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفاً در وزارتخانه مذکور مجاز است. دارندگان اجازات خاصه‌ مقام معظم رهبری، جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا