خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از لیست امید تا شورایعالی اصلاح‌طلبان

حسین ردکا، روزنامه‌نگار، در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز درباره‌ی لیست امید و ضرورت بازنگری در لیست‌هایی که در انتخابات بعدی ارایه خواهد شد، نوشت:

اردیبهشت‌ماه سال گذشته انتخابات شورای شهر و البته ریاست جمهوری برگزار شد. دکتر روحانی برندۀ انتخابات ریاست جمهوری بود و اعضای لیست امید نیز بیشتر کرسی شوراهای شهر را از آن خود کردند.

به رغم اقبالی که مردم در انتخابات به لیست‌های امید داشتند اما نتایج  تصمیم‌گیری منتخبین چندان جالب نبود. در برخی شهرهای بزرگ، اعضای شورای شهری که با رای اصلاحات انتخاب شده بودند شهرداری اصولگرا انتخاب کردند. شاید این اعضا از دولت روحانی الگو برداری کردند چرا که رئیس جمهور و معاونین وی نیز از دولت یازدهم تلاش زیادی برای استفاده از ظرفیت اصلاحات و جوانان نداشتند!

بیش از یکسال از مشخص شدن اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا می گذرد اما اخبار خوبی به گوش نمی‌رسد. سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه نظارت بر شوراها و رسیدگی به تخلفات آنها در محدودۀ وظایف اداری شورا و شهرداری بر عهده وزارت کشور است، می‌گوید: «نظارت جدی بر عملکرد شوراها همواره مورد تاکید وزیر کشور بوده است که بر این اساس در دولت تدبیر و امید، اقدامات نظارتی وزارت کشور بر عملکرد شوراها منجر به انحلال ۸ شورای شهر و سلب عضویت ۲۸۳ نفر از اعضای شوراهای سراسر کشور شده است.»آمار دیگری هم از بازداشت حدود 30 عضو شورای شهر در یکسال گذشته خبر می‌دهد!

ماجرای شورای شهر بابل و اتهامات آن در روزهای گذشته نقل محافل سیاسی بوده و البته در فضای مجازی باعث بروز واکنش‌های متفاوتی شده است. نکتۀ بد ماجرا این است که تمامی اعضای اصلی این شورا از لیست امید بوده‌اند! اینگونه لیست‌های امید مردم را در این دورانی که از لحاظ اقتصادی با مشکلات فراوانی مواجه هستند، ناامید می‌کند. در این بین نقش شورای عالی اصلاح طلبان بسیار تاثیر گذار خواهد بود. شورایی که بحث تغییرات در آن با تکذیبیه‌هایی مواجه شد ولی واقعیت این است که این شورا نیازمند تغییر است تا در انتخابات بعدی شاهد تصمیم‌گیری‌ها و انتشار لیست‌هایی نباشیم که باعث ناامیدی مردم شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا