خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امانی: برای برگزاری نمایشگاه «عطر سیب» باید از مردم نظرخواهی می‌شد

«شهربانو امانی»، عضو شورای شهر با بیان اینکه برای برگزاری عطر سیب باید از مردم نظرخواهی می‌شد، گفت: ما شرعا و قانونا نسبت به عوارضی که از مردم می‌گیریم، مسئول هستیم. خواسته اصلی مردم، حل مشکل آلودگی هوا، ترافیک و رعایت عدالت است.

شهربانو امانی (عضو شورای شهر) با بیان اینکه عاشورا همواره یک  مراسم مردمی بوده است، گفت: باید بابت برگزاری نمایشگاه عطر سیب از مردم نظرخواهی می‌شد. قانونی و شرعا ما نسبت به عوارضی که از مردم می‌گیریم، مسئول هستیم.

وی ادامه داد:  براساس نظرخواهی صورت گرفته، خواسته اصلی مردم، حل مشکل آلودگی هوا، ترافیک و رعایت عدالت است. البته الان دیگر نظرخواهی معنا ندارد، چون ممکن است برخی بگویند، قصد اصلی ما دین‌زدایی یا عاشورازدایی است.

عضو شورای شهر با اشاره به شعار شهردار تهران گفت: شعار اصلی شهردار یعنی شهر زیست‌پذیر و شهروند مشارکت‌پذیر را باید از همین جا شروع کنیم، پیوند محله‌ای هم از همین جاها آغاز می‌شود. مبنای وحدت ملی، همین، با هم بودن‌های اندک اندک است که آرامش اجتماعی و روحی ایجاد می‌کند.

وی افزود: پشت آیین‌های مذهبی یک اقتصاد بسیار بزرگ قرار دارد مثلا اینکه برخی از مداحان میلیونی دستمزد می‌گیرند، درحالی‌که عاشورا متعلق به مردم است و مردم اعتقادات ریشه‌دار خود را دارند. حتی مسیحیان هم برای خود هیئت دارند. زیبایی مناسب‌های  مذهبی همگرایی مردم است، این همگرایی اهمیت فراوان دارد.

امانی با اشاره به معنای واقعی فرهنگ عاشورایی افزود: فرهنگ عاشورا و سیره امام حسین(ع) به معنای با هم بودن و حل مشکلات جامعه است. سوال این است که چه کسی می‌تواند نظارت کند که بهترین کالاها از نظر کیفی نذر امام حسین(ع) می‌شود؟ هر آنچه از فرهنگ اصلی دور شد، یک مشکل اساس بوجود می‌آورد. به اعتقاد من؛ باید مردم را تصمیمات دخیل کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا