خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درخواست وزیر رفاه از جامعه پزشکی: مصرف درمان را منطقی کنید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح تحول سلامت پروژه بزرگی بود و بنده هیچ وقت نتوانستم ابعاد آن را تشریح و باز کنم گفت: فشار بسیاری تحمل کردم که طرح تحول با موفقیت جلو برود.

علی ربیعی در گفت‌وگو با ایسنا، طرح تحول نظام سلامت را یک تجربه جدید دانست و اظهار کرد: هر چند این طرح به برخی اصلاحات نیاز دارد؛ اما این نوید را می‌دهم طرح تحول سلامت با موفقیت، عقلانیت، سخت کوشی و بدون عصبانیت به کار خودش ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به بار مالی تحمیلی این طرح و تاکید بر این که طرح تحول سلامت باید با اصلاحات پیش برود گفت: امیدوارم برای سال 1396 با منطقی کردن تعرفه‌ها و بودجه پیش بینی شده از سوی دولت و نهادهای عمومی بتوانیم منابع و مصارف را یکسان کنیم.

واریز 4000 میلیارد تومان به بیمه سلامت برای تسویه بخشی از مطالبات مراکز درمانی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از واریز و اختصاص 4000 میلیارد تومان به سازمان بیمه سلامت ابراز خرسندی کرد و گفت: در واقع از 8000 میلیارد تومانی که دولت کمک کرده بود امروز 4000  میلیارد تومان دیگر آن نهایی شد و بین بیمارستان‌ها ، مراکز خصوصی و داروخانه به نسبت‌هایی توزیع و تخصیص می‌یابد.

ربیعی در ادامه گفت: مطالبات مراکز طرف قرارداد تأمین اجتماعی تا نیمه خرداد تسویه شده است. در عمده مراکز دولتی و در بخش های خصوصی، برخی آزمایشگاه‌ها و مراکز خصوصی جلوتر هستیم و در حال تمهیداتی هستیم که در موعد قانونی اختصاص‌ها صورت گیرد.

صرف هزینه بیش از 46 هزار میلیارد تومانی برای طرح تحول سلامت

وی افزود: با محاسبه سازمان های بیمه گر خصوصی که حدود 7000 میلیارد تومان خرید خدمت انجام می‌دهند؛ می‌توان گفت که در مجموع نیروهای مسلح، تامین اجتماعی، سازمان بیمه سلامت و بیمه‌های خصوصی بیش از 46 هزار میلیارد تومان برای طرح تحول پول می آورند و رقم درشتی است که امیدوارم تا بتوانیم این رقم را کنترل کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی نیز بدهی داروخانه‌ها و آزمایشگاهها را تا مهر ماه توزیع کرده است، گفت: اما امیدواریم برای بیمارستانهای دولتی که الان برایمان مهم است بتوانیم با یک منطق صحیح پرداختی، به سال جدید برویم.

ربیعی در ادامه بیان این که 68 درصد بار طرح تحول سلامت بر دوش سازمان های بیمه گر بوده است ، اظهار کرد: ذینفعان مختلف باید بدانند سازمان‌های بیمه گری که در آن زمان وضعیت مناسبی نداشتند به یکباره با کم کردن فرانشیز، تجدید نظر در کتاب ارزش‌های نسبی، ماندگاری پزشکان و دادن 2 کا و اضافه کردن اقلام دارویی متعدد و افزوده شدن 300 خدمت جدید با مشکلات اعتباری روبه‌رو شدند؛ اماهمه اتفاقات بسیار بزرگی بود، در حالی که هرسال باید یک خدمت جدید اضافه می شد اما همه اینها در ظرف 18 ماه رخ داد که بسیار کار خوبی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد : از افتخارات خود و دولت می دانم و از آن دفاع خواهم کرد که 10 میلیون حاشیه نشین و فقیر ایرانی در سال های 93 و 94 و 95 بیمه شدند و خوشحالم که طرح بیمه همگانی که ما اصرار می کردیم در مجلس تصویب شد و امروز هیچ ایرانی حق ندارد که دفترچه درمان نداشته باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این افراد به دلیل نداشتن بیمه دچار ماندگاری و یا عقب ماندگی بیماری و درمان می‌شدند و ما سرانه این افراد را 36 هزار تومان پیش بینی کرده بودیم اما رقم سرانه بالاتر آمد و اتفاقاتی چون کسری های بودجه رخ افتاد، اما جامعه پزشکی ، پرستاری و ذینفعان می‌دانند که ما همه تلاش خود را انجام داده‌ایم.

فشار بسیاری تحمل کردم که طرح تحول سلامت موفق شود

از جامعه پزشکی و ذینفعان درخواست می‌کنم که مصرف درمان را منطقی کنند

ربیعی با بیان اینکه در بیمه باید هم منافع خریدار و هم فروشنده خدمت در نظر گرفته شود و هم از مردم دفاع کنیم تصریح کرد: امیدوارم سال 96 ، سال پویایی و تداوم برای طرح تحول سلامت باشد و با برنامه دولت افزایش اعتبار و کنترل هزینه‌ها را داشته باشیم. به عنوان مسئول شورای عالی بیمه از جامعه پزشکی و ذینفعان درخواست دارم که مصرف درمان را منطقی کنند. همه هدف طرح تحول این بوده که فشار از مردم کم شود و ما حداقل 25 درصد هزینه ها را از جیب مردم کم کردیم و مدام باید این مسیر را ادامه دهیم.
وی در پایان گفت: طرح تحول پروژه بزرگی بود و بنده هیچ وقت نتوانستم ابعاد آن را تشریح و باز کنم. فشار بسیاری تحمل کردم که طرح با موفقیت جلو برود. سعی کردم با هرشیوه از تامین مالی و جدیت و فشار وارد کردن به بدنه طرح را جلو ببریم و فکر می‌کنم با تامین منابع مالی و صرفه جویی ها که باید صورت پذیرد این طرح با موفقیت ادامه مسیر دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا