خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل پولیتیکو از موضع احتمالی ترامپ در سازمان ملل

پولیتیکو نوشت: در حالی که ‘دونالد ترامپ’ نشست مجمع عمومی سازمان ملل را به عنوان فرصتی برای محکوم کردن ایران می بیند، متحدان آمریکا تصمیم دارند به ترامپ بگویند که خود او، تهدیدی برای صلح جهانی است.

به نوشته این نشریه آمریکایی، انتقادهایی که انتظار می رود ترامپ در نشست مجمع عمومی سازمان ملل از ایران کند، با مخاطرات سیاسی و شاید امتیازات احتمالی همراه است.

محکوم کردن ایران، اردوگاه جمهوریخواهان ریاست جمهوری آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای عرب را شاد خواهد کرد اما، با توجه به خروج یکجانبه ترامپ از توافقنامه هسته ای ایران، انزوای او در سطح جهانی نیز دور از انتظار نیست.

پولیتیکو به نقل از ‘ایلان برمن’، معاون شورای سیاست خارجی آمریکا نوشت: نشست مجمع عمومی سازمان ملل، مکانی برای اعلام این مطلب از سوی ترامپ است که راهبرد ما در قبال ایران قابل مذاکره نیست و استنکاف این کشور تبعاتی به دنبال خواهد داشت. طرف های مخالف نیز به احتمال زیاد از این فرصت استفاده می کنند تا دیگران را نیز با نظرشان درباره حفظ وضع موجود همراه سازند و به اجماع برسند.

پولیتیکو با اشاره به لحن انتقادی که قرار است ترامپ در 25 سپتامبر (4 مهر) در مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران به کار گیرد، افزود: کشورهای اروپایی تحت هدایت فرانسه، انگلیس و آلمان و روسیه و چین به صراحت اعلام کردند که تسلیم خواسته های ترامپ برای خروج از توافقنامه هسته ای ایران نمی شوند.

سخنگوی ‘فدریکا موگرینی’، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به تازگی گفت که توافقنامه هسته ای به اتفاق آرا به تصویب شورای امنیت رسید.

یک دیپلمات ارشد آلمانی خاطر نشان کرد که، مقابله با سیاست های آمریکا در قبال ایران در نشست هایی بین المللی مایه مسرت مقامات اروپایی است زیرا آنها معتقدند ترامپ نمی تواند افراد زیادی را متقاعد کند که از نظراتش دفاع کنند.

پولیتیکو مدعی شد، ممکن است ترامپ در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، رئیس جمهوری ایران را به انجام دیدار و گفت وگو دعوت کند.
ایرانی ها در نشست سال قبل مجمع عمومی سازمان ملل، دعوت ترامپ برای گفت وگو را که از طریق فرانسه ابلاغ شده بود، رد کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا