خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تأکید موگرینی بر اهمیت اجرای توافق‌ سوچی درباره‌ی ادلب

«فدریکا موگرینی»، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس تلفنی با وزیر خارجه ترکیه بر اهمیت اجرای توافق‌ ایجاد منطقه حائل در ادلب تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگوی تلفنی با مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه بر اجرای توافق‌ آنکارا و مسکو بر سر ایجاد منطقه خالی از سلاح در ادلب تاکید کرد.

در این تماس تلفنی دو طرف آخرین تحولات اوضاع سوریه را مورد بررسی قرار دادند و چاووش اوغلو موگرینی را در جریان توافق به دست آمده در خصوص ادلب توسط روسای جمهور ترکیه و روسیه قرار داد.

وی آمادگی کشورهای ضامن آتش‌بس برای اجتناب از حمله به استان ادلب را اعلام کرد و گفت، کشورهای ضامن آتش‌بس به حفظ جان غیرنظامیان در آخرین منطقه درگیری متعهد شدند.

در همین حال، وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در تماسی تلفنی با فلورانس پارلی، همتای فرانسوی خود اجرای توافق مذکور را مورد بررسی قرار داد.

دو طرف به صورت مفصل جزئیات اجرای این توافق که در شهر سوچی میان روسای جمهور روسیه و ترکیه پیرامون حل و فصل اوضاع در منطقه کاهش تنش در ادلب به امضا رسید، مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا