خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش اصلاح طلبان اردکان در حمایت از خاتمی

اصلاح طلبان اردکان به یک سخنران که شب گذشته به سیدمحمد خاتمی توهین کرده بود، در بیانیه‌ای واکنش نشان دادند.

به گزارش انصاف نیوز، متن این بیانیه در پی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف و عزیز اردکان!
ایام عزای سرور و سالار شهیدان و مولای آزادگان جهان، حصرت امام حسین(ع) که چراغ هدایت امت به سوی نور و روشنایی و کشتی نجات جامعه از گردابهای جهل و تفرقه و بی تقوایی است را تسلیت میگوییم و آرزومندیم که عزاداری یکایک شما عزیزان مورد قبول درگاه الهی واقع شود.

عاشورا، مظهر همه زیباییهاییست که روح ظلم ستیز، آزادی اندیش و عدالت طلب انسان به دنبال خلق آن است و حسین(ع) و یارانش چه زیبا و جاودانه بر صفحه تاریخ تا ابدیت، این خط سرخ آگاهی، انسان سازی و ظلم ستیزی را ترسیم کردند و نهال مکتب اسلام را با خون پاک خود آبیاری نمودند.

در این روزها که ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگر به اتحاد و انسجام و همدلی و باور با هم بودن همه مردم، جهت مقابله با تهدیدات و دشمنیها نیازمند است و تکایا و حسینیه ها و مجامع برپایی عزای حسینی باید مظهر چنین شور آفرینی همگرایانه و همدلانه ای میان مردم باشند، متاسفانه با خبر شدیم که در شب شهادت سرور آزادگان جهان و یاران باوفایش، در یکی از اماکن برگزاری مراسم شب عاشورا در اردکان، سخنانی تفرقه افکنانه، موهن و تحریک آمیز علیه نظریه افتخار آفرین و جهانی گفت و گوی تمدنها و مبدع بزرگوار آن از سوی سخنران مراسم عنوان شده که حقیقتا مایه تاسف و تاثر است.

مجامع حسینی باید نماد اتحاد آفرینی، انسجام، استحکام، همدلی و محلی برای بیان حقایق دینی و اجتماعی، به دور از تحریفات و مغلطه و سفسطه باشند تا هم به واسطه حضور مردم و اشتیاقشان جهت آگاهی و شنیدن سخن صادقانه، حق الناس رعایت شده باشد و هم در این موقعیت حساس کشور، مایه اتحاد و انسجام ملی شوند.

اینکه سخنرانی به دور از فضای “گفت و گو” و در یک سخنرانی یک طرفه، مجلس معرفت و شناخت و عزای امام حسین(ع) را به محلی برای تسویه حسابهای سیاسی و بیان سلایق شخصی خود بدل کند و با کلامی موهن به انسان بزرگواری که مورد احترام قاطبه مردم این دیار است اهانت نماید، قطعا هم محکوم است و هم شایسته است تا از سوی مقامات مسوول مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.

نظریه جهانی گفت و گوی تمدنها در شرایطی که دنیا با تحریکات خصمانه دولت آمریکا، در حال اتحاد علیه نظام جمهوری اسلامی و ایران عزیز بود، تمام معادلات دشمنان مبنی بر القاء جنگ طلبی ایران در نظام جهانی را به هم ریخت تا جاییکه دشمنان قسم خورده ما نیز مجبور شدند برای اینکه به انزوا نروند، در صحن علنی سازمان ملل متحد به این نظریه رای مثبت دهند و این افتخار تا ابد برای ایران اسلامی ثبت و ضبط شد.

تلاش در جهت کمرنگ نمودن این افتخار آفرینی و تحریف حقایق، به واقع تلاشی از سر ضعف و ناآگاهی نسبت به معادلات ملی و جهانی و مقتضیات امروز جامعه است که البته نشان دهنده سطح دانش، بصیرت و آگاهی گوینده آن نیز هست.

ما جمعی از اصلاح طلبان اردکان، شهری که زادگاه نظریه پرداز اندیشمند گفت و گوی تمدنهاست، با محکومیت قاطع این سخنان ناصواب،  در آستانه سالگرد طرح این نظریه ارزشمند جهانی، بر عهد خود در تبیین و پاسداشت اندیشه سبز و پویای اندیشمند فرزانه دیارمان، جناب آقای سید محمد خاتمی تاکید کرده و افتخار داریم در پیروی از این سید بزرگوار، همواره آماده گفت و گوی منطقی و عقلانی با منتقدین در چارچوب حفظ وحدت و انسجام ملی بوده و هستیم و به حرکت در این مسیر افتخار میکنیم.

باشد که مکتب عاشورا و قیام حسینی، به همه ما درس انسان بودن و آزاده بودن بیاموزد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خاتمی بنیانگذار ضربه به تشیع در قرون معاصر هست
    خاتمی با سوء استفاده از عدم اطلاع مردم گفتگوي تمدنها كه متعلق به امام موسي صدر هست را متقلبانه بنام خودش معرفي كرد

    1
    5
  2. مداحی شغل حراست از ارزش های معنوی و اخلاقی است، جامعه ای سالم است که اختلاف بین مردمش بعنوان مسلمان نباشد، اگر در مکتب حسین و فاطمه بزرگتر شدیم، باید همه ی اعمالمان برای خدا باشد، مداحی جای سیاست بازی نیست، هر کس به مسلمانی تهمت بزند و ابرویش را بریزد، در پیشگاه خداوند مسیول و هیچ یک از اعمالش پذیرفته نمی شود، مگر طلب بخشش کند. یکی از درس های عاشورا طلب بخشش حر از اولاد پیغمبر، امام حسین، بود. حر ازاده بود، کسی که ادعای مسلمانی می کند حق ندارد ابروی مسلمان را بریزد، خدا رحم می کند، هنگامی که رحم کنیم، خدا خود ارحم راحمین است.

    2
    1
  3. بی شک سخنان و بیانیه های این مرد بزرگ مانند تیزآبی، همه ی سخنان ناصواب محافظه کاران اقتدارگرا حل و نیست می کند!؟! برقرار باشی.

    2
    1
  4. در تمام ممالک دنیا مردم به مفاخر خود احترام گذاشته و برای آنان ارزش قائلند. اما در ایران در مراسمات دینی که جای ترویج اخلاق است، به بچه‌های این دیار بداخلاقی آموزش داده می شود. جالب است که مروجان بداخلاقی ها خود را مسلمان واقعی و بقیه را منحرف میدانند.
    در صورتی که نقطه عطف انحراف جامعه خود آنها هستند، به هر صورت این مشکلاتی که امروز جامعه ما با آن دست و پنجه نرم میکند نتیجه ندانم کاری عده‌ای است که سود خود را بر مصلحت جامعه ترجیح می‌دهند.خداوند آنان را یا به راه راست هدایت فرماید یا……

    1
    1
  5. فقط ناجوانمردان و نامردان و ناکثان روزگار، آنجا که خود شخص فرصت حضور و دفاع ندارد، شروع به بدگویی و گفتن اراجیف در باره او می کنند!!!!!!!
    ناکثانی که شاید در دلشان به بزرگی و شان و مرتبه فرد غایب اعتراف دارند اما برای حفظ موقعیت نداشته شان در این دنیای فانی، می کنند آنچه که نباید بکنند!!!!!!!
    لعنت حق بر همه ناکثان و نامردان و ……………………………….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا