خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فولکس واگن خروج از ایران را تکذیب کرد

شرکت خودروسازی فولکس واگن گزارش بلومبرگ درباره خروج این کمپانی از ایران را تکذیب و اعلام کرد که موضع آن در قبال ایران تغییر نکرده است.

به گزارش ایرنا، بلومبرگ به نقل از «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان نوشته بود که وی طی هفته های اخیر با فولکس واگن مذاکره کرده و جزئیات موضع جدید این شرکت در رابطه با ایران نهایی شده است.

اما رویترز به نقل از یک منبع در فولکس واگن نوشت که این شرکت آلمانی مذاکره ای با گرنل درباره ایران نداشته است. یک سخنگوی این شرکت نیز گفت که در هفته های اخیر موضع آنها در قبال ایران تغییر نکرده است.

«کریستینا هیگینز» سخنگوی سفارت آمریکا در آلمان در خصوص پاسخ فولکس واگن به ادعایی که گرنل در مصاحبه با بلومبرگ مطرح کرده بود اظهار داشت: سفیر آمریکا مدتی است که با مدیران عامل و رهبران صنایع صحبت می کند و از آنها می خواهد تا به تحریم های آمریکا پایبند باشند.

گرنل از حامیان سیاست های دونالد ترامپ رئیس آمریکا و فردی جنجالی است. او در ماه می و ساعاتی قبل از آنکه راهی آلمان شده و کارش را شروع کند، در توئیتی خطاب به شرکت های آلمانی خواست که «فورا» به فعالیت های خود در ایران پایان دهند.

اظهارات تازه گرنل بار دیگر باعث ایجاد جنجال شده و واکنش های انتقادی شدیدی را برانگیخته است.

یک سخنگوی نزدیک به حزب «دموکرات های آزاد» در پارلمان آلمان گفت، مسخره است که فکر کنیم شرکت های آلمانی تحت فشار سفیر آمریکا تصمیم گیری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه «شرکت های آلمانی و اروپایی قوی هستند» تاکید کرد که آنها مانند مناطق تحت اشغال نیستند که از دیگران دستور بگیرند.

ترامپ 18 اردیبهشت از برجام خارج شد و دستور داد تحریم هایی که در چارچوب توافق هسته ای برداشته شده بود، دوباره وضع شود. این اقدام با خشم اروپایی ها و سایر طرف های تجاری با ایران روبرو شد. اروپا گفت با به روز کردن «قانون انسداد» از شرکت های خود در مقابل تحریم های آمریکا محافظت می کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا