خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پناهیان: تنها راه ایجاد امید در جامعه مقاومت است

«علیرضا پناهیان»، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، معقتد است: یک راه بیشتر برای ایجاد امید در جامعه وجود ندارد و آن راه مقاومت است. اگر ما برنامه‌ای برای مقاومت داشته باشیم و مسئولینی داشته باشیم که اهل مقاومت باشند از ایدئولوژی مقاومت خبردار باشیم در دانشگاه‌های ما مقاومت تئوریزه شده باشد قطعاً در چنین شرایطی امید خواهیم داشت

به گزارش فارس حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران گفت: جامعه همانند فرد نیاز به امید دارد و اگر امید در جامعه از بین برود اگر تک و توک افرادی هم امیدی داشته باشند امید آنها کارایی نخواهد داشت و به مرور امید این افراد هم که برای خود ساخته و پرداخته کرده‌اند به یأس تبدیل خواهد شد.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: جامعه برای اینکه حرکت و پویایی داشته باشد و مشکلات را پشت‌سر بگذارد نیاز به امید دارد و اگر امید در جامعه نباشد مشکلات مضاعف دیده می‌شود و راه‌حل‌ها برای عبور از مشکلات دیده نمی‌شود و احساس یأس و سرخوردگی جامعه را فرا می‌گیرد.

وی افزود: شیطان بزرگ آمریکا و شیطانک‌های زیادی در سطح جهان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سعی دارند با تولید پیام‌هایی در جامعه ما ایجاد یأس کنند و به گونه‌ای هم عمل می‌کنند که مردم ما فکر کنند تعدادی از افراد جامعه خودمان دست به این کار زده‌اند و در شبکه‌های ماهواره‌ای آنها حتی یک خبر هم دیده نمی‌شود که حاوی یأس، تفرقه و جدایی نباشد.

پناهیان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال شبکه خبیث بی‌بی‌سی چند سال قبل در روز تاسوعای اباعبدالله‌الحسین (ع) تاسوعا را این گونه تحلیل کرده بود امروز روز عزاداری برای برادر ناتنی اباعبدالله الحسین (ع) است و اگر این شبکه بتواند می‌خواهد بین امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) نیز اختلاف بیندازد.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: ظاهراً یک راه بیشتر برای ایجاد امید در جامعه وجود ندارد و آن راه مقاومت است. اگر ما برنامه‌ای برای مقاومت داشته باشیم و مسئولینی داشته باشیم که اهل مقاومت باشند از ایدئولوژی مقاومت خبردار باشیم در دانشگاه‌های ما مقاومت تئوریزه شده باشد قطعاً در چنین شرایطی امید خواهیم داشت و اگر خداوند بخواهد در برابر ابلیس امید بدهد فقط در صورت استقامت و مقاومت امید خواهد داد.

وی افزود: ما در حوزه فرهنگ باید فرهنگ مقاومت را افزایش دهیم، سال‌ها قبل مقام معظم رهبری چفیه را که نماد مقاومت جبهه‌ها شده بود به گردن آویختند و این کار برای تقویت فرهنگ مقاومت برای ایشان انجام شد و این یعنی امید دادن به جامعه که البته ایشان موفق هم شدند و فرهنگ مقاومت را در جامعه تقویت کنند. شهدای عرصه مقاومت در سطح منطقه فرهنگ مقاومت را تقویت کردند و به عنوان مثال در روز تشییع پیکر شهید حججی در یک روز غیرتعطیل 2 میلیون نفر با اشتیاق در تشییع پیکر این شهید حضور یافتند و این یعنی مقاومت. مقاومت فرهنگی ایجاد شده است

پناهیان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش تقریباً کمترین تأثیر را در تقویت فرهنگ مقاومت دارد شیوه تعلیم آموزش دین و شیوه تعلیم آموزش تاریخ در آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان بسیار ضعیف است و بنده از مسئولین آموزش و پرورش می‌خواهم که فرهنگ مقاومت را افزایش دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا