خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ارائه مجوز به دانشگاه‌های تک جنسیتی‌ متوقف شد

مدیرکل دفتر آموزشهای غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم از توقف ارائه مجوز به دانشگاههای تک جنسیتی، خبر داد و گفت: هم اکنون در تمام استانهای متقاضی، دانشگاه تک جنسیتی برای دختران و پسران تاسیس شده است.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از مهر، در زمان حضور 4 ساله کامران دانشجو در وزارت علوم، مجوز ایجاد دانشگاههای تک جنسیتی غیردولتی صادر شد. بر این اساس هر استان کشور می توانست یک دانشگاه تک جنسیتی غیردولتی داشته باشد.

درخواستهای استانها از بخش خصوصی مبنی بر دریافت مجوز روانه وزارت علوم شد و پس از آن بود که دانشگاههای تک جنسیتی دخترانه و پسرانه در کنار سایر موسسات و دانشگاههای غیردولتی، ایجاد شدند.

اما از آنجا که تقاضای بخش خصوصی مبنی بر ایجاد دانشگاه غیردولتی افزایش یافت و از سوی دیگر با اعلام وزارت علوم، ظرفیت پذیرش دانشجو بر اساس استانداردها در غیردولتیها از مرز اشباع گذشت، ارائه این مجوزها متوقف شد.

این توقف هرچند از اواخر مدیریت کامران دانشجو در وزارت علوم آغاز شد اما در دولت یازدهم به اوج خود رسید و به دلیل جلوگیری از ضررهای بیشتر برای غیردولتی ها این روند متوقف شد.

در همین باره، کارن ابری نیا – مدیرکل دفتر آموزشهای غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم، از توقف مجوز برای دانشگاههای تک جنسیتی خبر می دهد.

ابری نیا به خبرنگار مهر، گفت: دانشگاههای تک جنسیتی هم موسسات آموزش عالی غیردولتی به شمار می آیند و چون صدور مجوز برای آنها متوقف شده است بنابراین مجوز برای تک جنسیتی ها هم متوقف می شود. هم اکنون در تمام استانهای متقاضی، دانشگاه تک جنسیتی برای دختران و پسران تاسیس شده است.

مدیرکل دفتر آموزشهای غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم ادامه داد: اگر قرار باشد همچنان دانشگاههای غیردولتی تک جنسیتی مجوز دریافت کنند، مجبور می شویم از ظرفیت موسسات فعلی کاسته و به ظرفیت این دانشگاههای تازه تاسیس بی افزاییم که این امر امکانپذیر نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا