خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در اولین نشست وزرای خارجه زن جهان چه گذشت؟

وزرای امور خارجه زن در نخستین نشست از این نوع با یکدیگر دیدار کردند و طی آن بر تقویت نقش زنان در عرصه سیاست تاکید شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این نشست دو روزه که بیش از نیمی از وزرای خارجه زن جهان را در مونترآل گردهم آورد، بر موضوعاتی نظیر جلوگیری از بروز درگیری‌ها، رشد دموکراتیک و نابودی خشونت‌های بر مبنای جنسیت متمرکز بود.

کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا در خصوص این نشست اظهار کرد: این نشست موقعیتی تاریخی است. این رویداد برای ایجاد یک جنبش زنان منزوی نیست و کاملا برعکس آن، برای تاکید بر اهمیت و نقش و حقوق زنان و دختران در جهان است.

وی افزود: این نشست برای گفت‌وگو درباره راه‌هایی است که زنان دارای جایگاه رهبری می‌توانند از طریق آن‌ها در حمایت از این حقوق مشارکت کنند.

وزرای خارجه زن حاضر نتایج گفت‌وگوهای این نشست را طی نشست‌هایی که در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل برگزار خواهند شد، مطرح می‌کنند.

همچنین ۱۷ تن از این وزرای خارجه زن متعهد شده‌اند که طی سال آینده میلادی به طور متداول با یکدیگر دیدار داشته باشند.

فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به طور مشترک با فریلند ریاست این نشست را برعهده داشت، اظهار کرد: ما دانه‌ای کاشتیم که به باور من گل‌های زیبایی خواهد داد.

در این نشست به جز فریلند و موگرینی، وزرای خارجه آندورا، بلغارستان، کاستاریکا، جمهوری دومنیکن، غنا، گواتمالا، هندوراس، اندونزی، کنیا، نامیبیا، نروژ، پاناما، رواندا، سوئد، آفریقای جنوبی و  سنت لوسیا نیز شرکت دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا