خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی دبیرکل سازمان ملل در پی حمله‌ی تروریستی اهواز

دبیرکل سازمان ملل ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در اهواز این حادثه را به دولت، ملت ایران و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی روز شنبه در رژه نیروهای مسلح در اهواز را که همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی برگزار شد، به دولت، ملت ایران و به‌ویژه خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت و این اقدام را محکوم کرد.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملل، گوترش در بیانیه‌ای که روز شنبه پس از وقوع این حمله منتشر کرد، نوشت: ضمن ابراز تسلیت به خانواده‌های قربانیان، دولت و ملت ایران آرزوی بهبود سریع را برای مجروحان این حادثه دارم.

به گزارش ایسنا، پس از وقوع این حادثه بسیاری از کشورهای جهان، از جمله عراق، روسیه، ترکیه، سوریه، ارمنستان، پاکستان و چند کشور عربی به دولت و ملت ایران تسلیت گفتند و این حمله تروریستی را محکوم کردند.

این حمله که صبح روز شنبه توسط گروهک تروریستی الاحوازیه انجام شد، 25 کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت.

در پی وقوع این حمله وزارت امورخارجه ایران شامگاه شنبه سفرای هلند، دانمارک و کاردار موقت انگلیس را به طور جداگانه احضار کرد. به گفته بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه، ایران اعتراض شدید خود را  نسبت به اقامت برخی اعضای گروهک تروریستی الاحوازیه در این کشورها به دیپلمات‌های ارشد دانمارک و هلند اعلام کرده و خواستار استرداد این افراد شده است.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی پیش از این نسبت به اقامت این افراد در دو کشور یادشده هشدار داده و خواهان دستگیری و محاکمه این افراد شده بود.

قاسمی افزود: این پذیرفتنی نیست که تا زمانی که افراد این گروهک تروریستی در خاک اروپا مرتکب جنایت نشده‌اند در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار نمی‌گیرند.

به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان، سفیران هلند و دانمارک نسبت به حمله تروریستی اهواز اعلام تأسف کرده و گفته‌اند که دولت‌های متبوعشان  برای هرگونه همکاری و تبادل اطلاعاتی در زمینه شناسایی سوابق این مجرمین آمادگی همکاری با ایران را دارند.

قاسمی در ادامه گفت: در جلسه احضار کاردار سفارت انگلیس که در غیاب سفیر این کشور در تهران صورت پذیرفت، جمهوری اسلامی تأکید کرده که از نظر این کشور به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست که سخنگوی مزدور الاحوازیه اجازه یابد مسئولیت این اقدام تروریستی را از طریق یک شبکه تلویزیونی مستقر در لندن اعلام کند.

اشاره وی به شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال است که پس از حمله اهواز گفت‌وگویی را با حر التسطری، سخنگوی الاحوازیه انجام داد که در آن مسئولیت حمله روز گذشته در ایران را بر عهده گرفت.

اندکی پس از پخش این گفت‌وگو حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس این حرکت شبکه ایران اینترنشنال را بی‌شرمانه خواند و در توییتر خود نوشت: سفارت ایران در لندن ضمن محکومیت این اقدام، برخورد جدی نهاد نظارتی در انگلیس( آفکام) با این اقدام به عنوان ترویج تروریسم و خشونت را پیگیری فوری می‌نماید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا