خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«حق العمل کاران خشونت و ارعاب» | محمد کیانوش راد

محمد کیانوش‌راد، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران و همچنین نماینده‌ی مردم اهواز در مجلس ششم یادداشتی درباره‌ی حمله‌ی تروریستی اخیر در اهواز و ابعاد مختلف آن در اختیار انصاف نیوز قرار داده است که در ادامه می‌خوانید:

گزارش تصویری | سومین کنگره حزب اتحاد ملتحادثه‌ی کور تروریستی اهواز در به خاک و خون کشاندن مردم بی گناه و نیروهای غیر مسلح، که در گرامی داشت روز ارتش که در دفاع از میهن و در برابر دشمنان مهاجم بعثی صورت گرفت، تلخ و جانکاه است.

این  گروه تروریستی، دست‌ساز نهادهای امنیتی آمریکایی و  عربستان و دشمنان تمامیت ارضی ایران است. گروه الاحوازیه را حتی اپوزیسیون نمی‌توان نامید، اینها حق العمل کار ِ خشونت و ارعاب هستند.

نابرابری در خوزستان و بی‌توجهی و کم‌کاری به رفع نابرابری‌ها زمینه‌ساز تبلیغات تند برخی تندروهاست، اما تجزیه‌طلبی چیزی نیست که مورد توجه مردمِ عرب قرار گیرد.

سرویس‌های امنیتی عربستان با صرف ِ هزینه‌های هنگفت نتوانسته در خوزستان جریانی را راه‌اندازی کنند، بکار گیری عوامل حقوق‌بگیر و خشونت‌طلب حداکثر کاری است که انجام داده‌اند .

رسانه‌های ضد ایرانی از این اقدام تروریستی  حمایت می‌کنند، اما هر ایرانی میهن دوست، ولو ضد نظام جمهوری اسلامی باشد،  از چنین اقداماتی اظهار انزجار می‌کند. تنها کسانی که در فکر فروپاشی اصل و اساس تمامیت ِ ایران زمین هستند از چنین اقدامی استقبال می‌کنند.

شرایط امروز ایران و افزایش حجم دشمنی‌های سیاسی و اقتصادی و حتی تهدیدات نظامی نسبت به ایران، ضرورت همبستگی اجتماعی  دولت – ملت را دوچندان می‌کند. رفع تبعیض‌ها و نابرابری‌های اقتصادی در کشور و خصوصا در استان‌های مرزی باید جدی گرفته شود. فضای سیاسی کشور نیازمند وفاق و آرامش است.

از سوی دیگر نباید از آسیب شناسی نقاط ضعف  امنیتی در این حادثه چشم پوشی و غفلت کرد.

از سوی دیگر و بدلایل گوناگون جمع آوری سلاح‌های موجود در خوزستان بعنوان خواسته‌ای عمومی باید در دستور اقدام مسوولان استان قرار گیرد. وفور اسلحه و سهولت دسترسی به آن در خوزستان خطرات جدی در پی خواهد داشت.

هر اقدامی که تا کنون به وحدت ملی جامعه ایران آسیب رسانده است باید مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرد .

پذیرش و اجرای آشتی ملی، با رفع محدودیت‌های قانونی فعالیت‌های سیاسی و حقوق بشری، رفع حصر و آزادی زندانیان سیاسی می‌تواند به امید بیشتر در جامعه و تقویت ِانسجام ملی در برابر تهدیدات ترامپ و مخالفان و دشمنان منطقه‌ای منجر شود. همه باید احساس کنند که فرصت خدمت برای آنان  فراهم است و به بهانه‌های بی‌مورد و سختگیرانه کسی حذف نمی‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا