خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“هر عمل صرفا برای رضای خدا، «قربانی» است”

مدیر مرکز فقهی جواد الائمه اظهار کرد: هر آنچه انسان را به خدا نزدیک کند، قربانی است و هر عملی صرفا در جهت رضای حضرت حق باشد، قربانی است.
به گزارش انصاف نیوز، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر تقوی در گفت و گو با شفقنا در ادامه برجسته ترین خصوصیات و ویژگی های قربانی کردن را تقرب الی الله دانست و گفت: هر آنچه انسان را به خدا نزدیک کند قربانی است هر عملی صرفا در جهت رضای حضرت حق باشد قربانی است. دستور خدا به خلیلش حضرت ابراهیم(ص) بر همین اساس است که می فرماید « وَ فَدَیناهُ بِذِبْحٍ عَظِیمٍ » چه فلسفه ای بالاتر از اینکه انسان در پرتو عملی به ظاهر کوچک به خدای بزرگ نزدیک شود. فلسفه دیگری که قربانی و منا برای انسان ها معرفی می کند می کند ترسیم روحیه ایثار، انفاق و دیگر باوری است چراکه انسان تنها نیست بلکه در برابر جامعه ای که در آن زندگی می کند قرار دارد و نسبت به اطرافیانش مسوول است«کلّکم راع و کلّکم مسؤول عن رعیّته» و گذشت از مال و جان است که انسان را از هلاکت نجات می دهد.
تقوی ادامه داد: مبارزه با جهل و خرافه از دیگر فلسفه های قربانی کردن است. خداوند نیازی به قربانی ما ندارد نیازی به این که انسان ها گوسفند و گاو و شتر به قربانگاه ببرند و در راه او ایثار کنند ندارد این انسان ها هستند که به آن نیازمندند که با شمشیر ایمان و اعتقاد و با شمشیر خداشناسی و تبعیت از ولایت و امامت بر جهل درون غلبه کنند. حضرت امام خمینی(ره) از نهضت حضرت ابراهیم(ص) به عنوان پدر توحید یاد می کند و حضرت ابراهیم را بت شکن جهان می نامد. پس چه راه و روشی و چه راهکار میدانی بهتر از این که ما به تبعیت از فلسفه و فرهنگ زندگی حضرت ابراهیم که روزی با شنیدن نام خدا همه اموال و ثروت خود را در راه خدا داد، بپردازیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکلات امروز جهان تنها مربوط به مذهب اسلام نیست بیان کرد: مشکلات امروز جهان ضربه به اسلام، تشیع یا یک دین خاص نیست زیرا فردا داعشی پیدا خواهد شد که مسیحیت را زیر سوال می برد و اگر روزی فضاهای مجازی و عرصه های هنری و فرهنگی، این خرافه و جهل داعشی را به عنوان نوعی از دید و نگاه اسلامی به جهانیان معرفی کنند و به خورد جهانیان دهند آن روز باید فاتحه اسلام را خواند.
وی اظهار کرد: اگر تصمیم به تغییر بگیریم تغییر امکان پذیر است همه علمای اسلام حتی علمای نصیری، کلیساها و حتی پاپ باید به پا خیزند و برای نجات اسلام از شر این تفکر جاهلی دست به دست هم دهند و برای دفاع از عقاید اصلی و متین انسانی قد علم کند زیرا امروز این انسانیت است که لگد مال می شود و بحث اصلی ضربه به اسلام، تشیع یا یک دین خاص نیست. فردا داعشی پیدا می شود و مسیحیت را همینطور زیر سوال خواهد برد و با عقاید خرافی مورد حمله و تجاوز و اهانت قرار خواهد داد. هر کسی تفکر و اندیشه ای دارد و هر کس در هر جای عالم زره ای به یاد انسانیت است باید بداند امروز روزی است که باید در برابر تفکرات انحرافی و غلط بایستد قد علم کند و آنچه که حقیقت و واقعیت است را برای دیگران بیان کند و آن را در عرصه های مجازی به منصه ظهور برساند.
او در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به قضایایی که در جهان اسلام رخ داده است و با توجه به مسایل و مشکلاتی که عموما برای جهان اسلام و خصوصا جهان تشیع پیش آمده است بر همه علمای ادیان و اسلام است و اختصاص به تشیع ندارد که به داد اسلام برسند اگر این خرافه و جهل به نام اسلام در دنیا تثبیت شود، اگر فضاهای مجازی و عرصه های هنری و فرهنگی این خرافه و جهل داعشی را به عنوان نوعی از دید و نگاه اسلامی به جهانیان معرفی کنند و به خورد جهانیان دهند آن روز باید فاتحه اسلام را خواند. چرا علما سکوت کرده اند؟ علمای الازهر و مفتی های سعودی چه می کنند؟ آنها که در پرتو زرق و برق سکه های طلایی که از ذخایر نفتی و گازی کشورهای اسلامی به جیب می زنند و گوش آنها را کر کرده است آیا نمی شنوند که امروز بر سر اسلام و مسلمین چه می رود؟
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا