خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نگاهی به 19 «پرسش‌ مهر» خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی

رئیس جمهور روحانی همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در پرسش مهر امسال از دانش‌آموزان خواست که بگویند تاکنون چه مهارت‌هایی آموختند و بگویند که فکرمی‌کنند آموختن چه مهارت‌هایی برای زندگی‌شان مهم‌تر است.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی به سنت دو دهه اخیر در روز بازگشایی مدارس، سوالی از دانش آموزان مطرح کرد. سوال امسال حسن روحانی رنگی از زندگی به خود گرفته و او از دانش آموزان پرسیده است:« تاکنون چه مهارت‌هایی آموخته‌اید و فکرمی‌کنید آموختن چه مهارت‌هایی برای زندگی‌تان مهم‌تر است.»

یکی از برنامه‌های اول مهر مدارس پرسش مهر دانش آموزی است که توسط رییس جمهور مطرح می‌شود و همه ساله دانش‌آموزان و فرهنگیان در قالب یادداشت، مقاله، مصاحبه و … به پاسخ‌‎دهی پرسش رئیس جمهور پاسخ می‌دهند.

طرح «پرسش مهر» از سال تحصیلی 1376-1377 یعنی همزمان با ریاست جمهوری دوره محمد خاتمی آغاز شد و تاکنون ۱۹ سوال مطرح شده است.

دانش آموزان و فرهنگیان با پاسخ دادن به پرسش مهر ریاست جمهوری وارد رقابت می‌شوند و در نهایت از میان میلیون‌ها نفر تعدادی به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند.

سنت پرسش مهر از دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی آغاز شد، در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد ادامه داشت و در سال ۱۳۹۲ این پرسش از سوی حسن روحانی نیز مطرح شد.

بر همین اساس رئیس جمهوری همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در پرسش مهر امسال از دانش‌آموزان خواست که بگویند تاکنون چه مهارت‌هایی آموختند و بگویند که فکرمی‌کنند آموختن چه مهارت‌هایی برای زندگی‌شان مهم‌تر است. حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید که در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی عترت منطقه ۹ تهران برگزار شد. پرسش مهر سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را به موضوع مهارت آموزی اختصاص داد و از دانش آموزان سوال کرد: «پارسال چه مهارت‌هایی آموختید و برای امسال در این زمینه چه انتظاراتی دارید؟»

رئیس‌جمهوری در تکمیل پرسش خود از دانش‌آموزان سراسر کشور سوال کرد: تاکنون چه کسی و کدام معلم به شما در کسب مهارت بیشتر کمک کرده و فکر می‌کنید چه مهارت‌هایی برای زندگی‌تان مهم تر است؟

 

در جداول زیر همه پرسش‌های مطرح شده طی دو دهه اخیر از سوی روسای جمهور را بخوانید

 

سید محمد خاتمی پرسش مهر

 

 

پرسش‌های مهر احمدی‌نژاد

 

پرسش‌های مهر روحانی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا