خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«ایران درخواستی برای شرکت در نشست شورای امنیت مطرح نکرد»

خبرگزاری تاس به نقل از یک منبع دیپلماتیک در گزارشی مدعی شد: از آنجایی که ایران درخواستی برای شرکت در نشست سازمان ملل نداده، تاکنون برنامه‌ای برای حضور ایران در این نشست مشخص نشده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، یک منبع دیپلماتیک در سازمان ملل گفت: حضور ایران در نشست 26 سپتامبر شورای امنیت سازمان ملل که قرار است به ریاست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برگزار شود تاکنون برنامه‌ریزی نشده چراکه این کشور هنوز درخواستی برای شرکت در این نشست مطرح نکرده است.

این منبع دیپلماتیک تصریح کرد: ایران تا به امروز درخواست خود را برای شرکت در نشست شورای امنیت ارائه نداده است. همچنین دیگر کشورها نیز درخواستی مطرح نکرده‌اند.

بنا بر این گزارش طبق رویه‌های سازمان ملل کشوری که موضوع مورد بحث در نشست شورای امنیت است، می‌تواند از طریق ارسال درخواستی به رئیس نشست در آن حضور یابد. در حال حاضر آمریکا ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل پنجم سپتامبر اعلام کرد که ترامپ قصد دارد ریاست نشست پیش‌روی شورای امنیت را برعهده گیرد. ابتدا اینگونه اعلام شده بود که تمرکز این نشست تنها روی ایران قرار دارد اما بعدتر موضوع به مقابله با اشاعه هسته‌ای و تسلیحات شیمیایی گسترش یافت.

به گفته کارشناسان اگر ایران تنها موضوع نشست شورای امنیت بود، می‌بایست در این نشست دعوت می‌شد.

از طرفی دیگر انتظار می‌رفت که در چنین حالتی متحدان اروپایی آمریکا مجبور شوند در این نشست از توافق هسته‌ای که واشنگتن در ماه مه از آن خارج شد، دفاع کنند. این امر سبب می‌شد تا این کشورها بر سر موضوع توافق هسته‌ای مقابل یکدیگر قرار گیرند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا