خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شروط اتحادیه اروپا برای مشارکت در بازسازی سوریه

فدریکا موگرینی در حاشیه هفتادوسومین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت، اتحادیه اروپا آماده شرکت در بازسازی سوریه است اما تنها در صورتی این کار را خواهد کرد که یک روند سیاسی قانونی بر مبنای اصول سازمان ملل در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد، اتحادیه اروپا پیوسته تمایل داشته که به خاطر مردم سوریه که در داخل و خارج این کشور هستند، در بازسازی آن شرکت داشته باشد.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: در صورتی که یک روند سیاسی معنادار، قانونی و سیاسی در ژنو و بر مبنای اصول سازمان ملل در نظر گرفته شود، برای شرکت در بازسازی سوریه آماده خواهیم بود.

موگرینی همچنین ادامه داد، اجرای کامل توافق اخیر میان روسیه و ترکیه برای ایجاد مطقه غیرنظامی شده در ادلب سوریه مولفه مهمی در ایجاد این روند سیاسی است.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا اظهار کرد: اگر وضعیت در ادلب طبق تفاهم‌نامه روسیه و ترکیه پیش برود و اگر کمیته قانون اساسی بتواند کار خود را آغاز کند، روزنه امیدی برای آغاز این روند سیاسی و شرکت جامعه بین‌المللی در این امر می‌بینم. در غیر این صورت فکر نمی‌کنم امکان و فضای این اقدام وجود داشته باشد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای او در اوایل ماه سپتامبر برای ایجاد یک منطقه غیرنظامی شده تا ۱۵ اکتبر و خروج تسلیحات سنگین از این منطقه تا ۱۰ اکتبر توافق کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا