خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دختر اردوغان، کاندیدای پارلمان ترکیه

سمیه اردوغان،دختر کوچک رجب طیب اردوغان،رییس جمهور ترکیه از سمت خود در حزب حاکم عدالت و توسعه استعفا داد.
به گزارش سایت روز نو، او سمت سخنگو را در این حزب برعهده داشت و حقوق بالایی از آن دریافت می کرد که بارها مورد نقد قرار گرفته بود.
سمیه اردوغان علاوه بر این سمت مترجمی زبان انگلیسی را برای پدرش انجام می داد.
 
دختر اردوغان: فعالیت مدنی می کنم
 
سمیه اردوغان،دلیل استعفای خود از حزب پدرش را فعالیت در حوزه مدنی اعلام کرده و گفت:می خواهم در تشکیلات غیردولتی و مدنی فعالیت کنم.
سمیه اردوغان بعد از مادرش امینه،بیشترین تاثیرگذاری را بر پدرش رجب طیب اردوغان دارد.
آنطور که رسانه های ترکیه بارها نوشته اند او در انتخابات آینده پارلمان ترکیه می خواهد حضور فعال داشته باشد.
سمیه اردوغان همواره سودای سیاست داشته و رسانه های ترکیه در مقام مقایسه او را با برخی شخصیت های سیاسی زن دنیا قرار می دهند.با این حال بعد از فساد مالی 17 دسامبر 2013 پای سمیه اردوغان به این پرونده باز شده و دولت موازی،نوار شنود او را با یکی از متهمان فساد مالی منتشر کرد.
 
همسر و دختر اردوغان در تیررس تندترین نقدها
 
سمیه اردوغان همانند مادرش امینه که اخیرا توسط یکی از گوینده های معروف شبکه دولتی “تی آرتی” مورد نقد قرار گرفته و از نظر اشرافی گری به فرح پهلوی ایران تشبیه شد،با انتقادهای بسیاری مواجه بود.
اخیرا حجم انتقادها از مادر و دختر افزایش یافته که در نهایت به استعفای دختر انجامید.قبل از او مادر با تندترین نقد یک گوینده زن مواجه شد.
 گلگون فیمان بوداک،گوینده مشهور خبر تی آرتی ترکیه نامه تندی به امینه اردوغان نوشت و از او خواست از زندگی فرح پهلوی عبرت بگیرد.
او نوشت:به عنوان یک زن این سرزمین برای درددل با شما این نامه را نوشتم و حالا به عنوان یک زن با شما درددل می کنم و می گویم اینهمه اسراف زشت است و پذیرفتنی نیست.
این گوینده زن ترکیه با یادآوری مصادیقی چند از ریخت و پاش و اسراف رییس جمهور که از سالها پیش قدرت را در دست دارد از امینه اردوغان خواست حتما کتاب زندگی فرح پهلوی،همسر رضا شاه سابق ایران را بخواند.
فیمان بوداک به کنایه این درخواست را کرده تا همسر رییس جمهور که این روزها به عنوان بانوی اول خوانده می شود از سرنوشت فرح پهلوی،بانویی در گذشته کشور همسایه عبرت گرفته و پول مردم را برای اشرافی گری خود اختصاص ندهند.
گوینده خبر تی آرتی در بخشی از نامه اش به هواپیمای اختصاصی جدید اردوغان اشاره کرده که همزمان با مراسم تحلیف ریاست جمهوری از کشور آمریکا به ترکیه تحویل داده شد.این هواپیما که از دو سال و نیم پیش به سفارش شخص اردوغان در شهر سنت آنتونیو آمریکا طراحی و بازساخت شده 400 میلیون دلار هزینه دربرداشت.
علاوه بر هزینه های این هواپیمای گرانقیمت که می تواند بدون توقف 15000 کیلومتر مسافت را طی کند سنت شکنی اردوغان در خصوص کاخ ریاست جمهوری چانکایا یکی دیگر از مواردی است که خشم گوینده خبر تلویزیون و خیلی از مردم را برانگیخته است.
فیمان بوداک موضوع بیت المال را به بانوی اول ترکیه یادآور شده و از او خواسته به عنوان همسر رییس جمهور جلوی این ریخت و پاش ها را گرفته و بداند که این پولها سهم مردم ترکیه است که رییس جمهور آن را برای ساخت کاخ و خرید هواپیما و دهها مورد دیگر هزینه می کند.
در مورد سمیه اردوغان به عنوان دختر رییس جمهور حقوق دریافتی او از حزب پدرش همواره مورد نقد بود.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا