خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افق پیش روی جریان اصلاح طلبی

«حمیدرضا جلایی‌پور» عضو شورای مرکزی حزب اتحاد در یادداشتی تلگرامی با عنوان «افق پیش رو» درباره‌ی جریان اصلاح طلبی نوشت:

برخلاف تصویر تاریکی که در فضای آن‌لاین درباره آینده جریان اصلاح‌طلبی ترسیم می‌شود، به نظر من جریان اصلاح‌جوی کشور با کمک افکار عمومی و نیروهای جامعه مدنی در حال پیگیری دو هدف هست و با این پیگیری و خط مشی این نیرو به مهمترین نیروی تاثیر گذار سیاسی و رهایی‌بخش در انتخابات سال آینده ۹۸ تبدیل می‌شود.

۱- اصلاح‌‌جویان از تشکیل یک جبهه نانوشته‌ پنج مولفه‌ای (متشکل از حاکمیت، دولت، اصلاح‌طلبان، اصول‌گران، نیروهای ملی دگر‌اندیش و محذوف) برای خنثی‌ کردن خطر عاجل ائتلاف ترامپ دفاع خواهند کرد. این جبهه برای رویارویی با ائتلاف مخرب ترامپ از دیپلماسی نرمال (بجای دیپلماسی تقابلی و رسالتی) حمایت خواهد کرد.

۲- تا ماه‌های آینده جبهه سیاسی اصلاح‌طلبان مطابق شرایط مطالباتی جامعه دست به بازسازی گفتمانی، سازمانی و راهبردی خواهند زد که خطوط راهنمای آن در صحبت‌های اخیر خاتمی بیان شده است.

پیش بینی می‌شود امسال و سال آینده سال سختی برای جامعه، حاکمیت، دولت و جامعه مدنی ایران خواهد بود اما ایران از پیچ ترامپ با عزت عبور خواهد کرد و مجلس بهتری از مجلس فعلی شکل خواهد گرفت. و البته همچنان مهمترین چالش‌های علنی جامعه چالشهای اقتصادی -رانتی و مهمترین چالش زیر پوستی جامعه همان نحوه گذر از مساله جانشینی و اصلاحات حقوقی خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا