خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نگرانی از یک تعلل | دولت چرا سخنگو ندارد؟ 

محسن جلال‌پور در یادداشتی تلگرامی نوشت:

«احتمالا سخنگویی دولت تشریفاتی و بی‌اهمیت محسوب می‌شود که از چند ماه پیش هیچ فردی برای تصدی این پست انتخاب نشده است.

این موضوع می‌تواند دو دلیل داشته باشد: یا نشان‌دهنده تعلل و سازمان‌دهی ضعیف دولت است یا این‌که نشان می‌دهد تعیین سخنگو برای برگزاری نشست‌های منظم هفتگی با رسانه‌ها، تشریفاتی و تزئیناتی است.

می‌دانم که پیش از این پیشنهادهایی برای تعیین سخنگوی اقتصادی هم به دولت داده شده اما نمی‌دانم چرا نه فقط این پیشنهاد که انتخاب سخنگوی عمومی هم به فراموشی سپرده شده است.

فعالان اقتصادی برای انتخاب‌های آگاهانه نیازمند اطلاعات صحیح از نحوه سیاستگذاری‌ها و تصمیم سازی‌های دولت هستند. این اطلاعات را رسانه‌ها از طریق مجاری رسمی و نهادهای اطلاع‌رسانی دولتی ، در اختیار مردم قرار می‌دهند. با این حال در چندماه گذشته کیفیت اطلاع‌رسانی نهادها و سازمان‌های سیاستگذار نظیر بانک مرکزی، وزارت اقتصاد،گمرک‌ایران،سازمان توسعه تجارت و …به شدت کاهش یافته است.

ازآنجا که درشرایط فعلی بی‌ثباتی و نااطمینانی به مهم‌ترین مشکلات کشور شده‌اند، انتظار می‌رود دولت توجه ویژه‌ای به اطلاع رسانی دقیق سیاستگذاری‌های اقتصادی داشته باشد. 

ممکن است منتقد قوه قضائیه باشیم یا موضع‌گیری‌ سخنگوی آن به مذاقمان خوش نیاید اما انصافا نظم، صراحت و احترام سخنگوی این قوه به رسانه‌ها و افکار عمومی شایسته تقدیر است. نشستهای خبری سخنگوی این قوه همواره بی‌وقفه برگزار شده و مردم همواره در جریان تحولات قضائی کشور قرار گرفته‌اند.

 کاش دولت و سازمان‌های اقتصادی دولتی که باید پیش‌تاز نشر اطلاعات و ایجاد شفافیت باشند، چنین رویه‌ای را در پیش می‌گرفتند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا